Francuska marka Lapierre zaprezentowała efektowny i znakomicie wyposażony elektryczny rower MTB. Model Lapierre Overvolt GLP III bez wątpienia ma aspiracje do bycia czołowym przedstawicielem gatunku elektrycznych MTB z wysokiej półki.
Nowy rower Lapierre wygląda naprawdę efektownie. To konstrukcja, której rama została wykonana w całości z karbonu, więc o jej wytrzymałość i lekkość nie trzeba się obawiać.
Ponadto – w porównaniu do poprzedniej generacji – zmieniła się nieco geometria ramy. Producent postanowił spłaszczyć główkę ramy, jednocześnie nieco zwiększając kąt rury podsiodłowej. Dzięki specjalnemu ulokowaniu akumulatora udało się także znacząco obniżyć i scentralizować środek ciężkości.
Świetna bateria i mocarny silnik na pokładze
Mimo to rower waży swoje – to ciężar 23,8 kg, co po części jest zasługą solidnej baterii. To ogniwo o pojemności 725 Wh, a więc o 50% większej, niż w poprzedniej generacji tego modelu. Przez to bateria waży 3,8 kilograma, a swoje robi także świetny silnik.
Producent postawił bowiem na model Bosch Performance Line CX Race, a więc jednostkę o maksymalnej mocy 600W z momentem obrotowym na poziomie 85 Nm i maksymalnym poziomem wspomagania 400%.
Oczywiście możemy także liczyć na bardzo dobre zawieszenie – widelec pozwala na skok na poziomie 170 mm, z kolei tylny damper umożliwia zakres ruchu koła w zakresie 173 mm. Ponadto producent zastosował rzecz jasna teleskopową sztycę siodełka.
Tylne koło ma średnicę 27,5″, z kolei frontowe – 29″. Obydwa bazują na szerokich oponach firmy Schwalbe.
Trzy warianty – każdy bardzo drogi
Nowy rower marki Lapierre jest dostępny w trzech wariantach:
- Overvolt GLP III Elite – silnik Bosch Performance Line CX, koła Lapierre eAM+, 12-rzędowa kaseta Shimano XT, zawieszenie Fox Performance Elite – 9499 euro (ok. 42,5 tysiąca złotych)
- Overvolt GLP III SE – silnik Bosch Performance CX Race, koła Mavic E-Deemax, 12-rzędowa kaseta Shimano XTR, zawieszenie Fox Performance Elite – 11 999 euro (ok. 53,5 tysiąca złotych)
- Overvolt GLP III Team – silnik Bosch Performance CX Race, koła Mavic E-Deemax, 12-rzędowa kaseta Shimano XTR, zawieszenie RockShox ZEB Ultimate / Super Deluxe Ultimate – 12 499 euro (ok. 56 tysięcy złotych)
Wszystkie warianty tego roweru trafią do sprzedaży w zimie.
Zobacz również:
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Od razu motorek i po co się rozdrabniać. To pod góre to się nadaje ale do zapuerdzielania,w dól , ostre zakręty i skoki to ten słoń się nie nadaje. A jak bateria się skończy to weź go depcz. 24kg Mój waży 12kg i się nie chce go pozbyć na nowszy i wytrzymalszy bo ważą te canyony 14-16kg w zależnosci od modelu. Nie dziękuję za dziadkowy rower
Cóż za amatorska recenzja 🙃 brak słów.
Koło przednie 27,5″, a frontowe 29″. Czyli dwa przednie, coś nowego😁.
Raczej jest to MULET czyli front/przód 29″, a tył/rear 27,5″
To był chyba czeski błąd.