Testy nowego akumulatora od Mercedesa – popularny producenta motoryzacyjny już teraz zapowiada, że będzie on lżejszy i znacznie wydajniejszy od standardowych wersji. Choć pomysł brzmi naprawdę nieźle, tak nie jest pozbawiony wad.
Mercedes pochwalił się właśnie pracami nad nowym akumulatorem półprzewodnikowym, który w porównaniu do innych akumulatorów ma być lżejszy, bezpieczniejszy oraz efektywniejszy, zwiększając zasięg pojazdu o 25%. Projekt wygląda obiecująco i w najbliższym czasie będzie skrupulatnie rozwijany przez producenta.
Opracowany przez Mercedes-AMG High Performance Powertrains (HPP) oraz Centrum Kompetencji Mercedes-Benz ds. akumulatorów nowy akumulator półprzewodnikowy trafił właśnie do testów drogowych. Po intensywnych badaniach laboratoryjnych prototypowa bateria została zamontowana w odpowiednio zmodyfikowanym modelu EQS.
Testy nowego akumulatora od Mercedesa
Nowa bateria wykorzystuje stały elektrolit, zwiększając bezpieczeństwo ogniw i pozwalając na zastosowanie anod litowo-metalowych. Dzięki temu gęstość energii wzrasta do poziomu 450 Wh/kg, co przekłada się na większy zasięg pojazdu. Technologia ta umożliwia zmniejszenie masy akumulatora, zwiększając jednocześnie efektywność oraz bezpieczeństwo użytkowania samochodu elektrycznego.
Choć cały pomysł brzmi jak bajka, tak nie jest pozbawiony wad – te bowiem mogą stanowić niemałe wyzwanie dla producenta. Wprowadzenie technologii wiąże się z wysokimi kosztami produkcji oraz skomplikowanym procesem wytwarzania. Mercedes-Benz, we współpracy z ekspertami od sportów motorowych i firmą Factorial, dąży do optymalizacji procesu produkcji.
W testowym modelu EQS nowa bateria zapewnia do 25% większy zasięg w porównaniu do standardowego akumulatora, a zastosowanie pasywnego chłodzenia dodatkowo poprawia wydajność. Oczekuje się, że pojazd testowy osiągnie ponad 1000 km zasięgu, co zdaniem giganta motoryzacyjnego wyprzedza obecne rozwiązania dostępne na rynku.
Nowa technologia poddana zostanie licznym testom
Mercedes-Benz zapowiada kontynuowanie intensywnych testów. Analizie poddana zostanie wydajność nowej technologii w warunkach rzeczywistych. W ciągu najbliższych miesięcy firma planuje przeprowadzenie dodatkowych prób laboratoryjnych oraz drogowych, by ocenić potencjał wdrożenia akumulatorów półprzewodnikowych do seryjnej produkcji.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
No a izera na azjatyckich częściach istnieje już? Ile na nią poszło poeniędzy podatnika 400 mln? Polska Gurom.