Elektryczny SUV Mercedesa to pojazd przeznaczony do zadań specjalnych, który według obietnic ma radzić sobie nawet w ekstremalnych warunkach atmosferycznych. Nie są to jednak słowa rzucone na wiatr, gdyż samochód przeszedł arcytrudny test.
Mercedes wielokrotnie już powtarzał, że nowy, w pełni elektryczny GLC stanowi przełomowy krok dla całej marki. W końcu to on rozszerzy ofertę popularnego SUV-a o nowoczesny napęd akumulatorowy (BEV). Zakładano, że będzie to samochód niezwykle wydajny, oferujący wysoki zasięg i szybkie ładowanie.
Aby sprostać oczekiwaniom klientów, przeprowadzono wiele rygorystycznych testów, które miały zweryfikować pierwotne założenia projektu. Jak możecie się domyślić, Mercedes był bardzo zadowolony, wskazując, że nowy pojazd wyznacza nowe standardy w segmencie pojazdów elektrycznych ze względu na wysoką wydajność.
Mercedes przedstawia wydajnego elektrycznego SUV-a
Prototypy nowego GLC przeszły wymagające testy zimowe w ekstremalnych warunkach szwedzkiej Laponii. Temperatura znacznie poniżej zera oraz śliskie, zaśnieżone drogi wbrew pozorom nie stanowiły przeszkody dla tego modelu. Ten jak stwierdza producent, wykazał się niezawodnością i wysoką odpornością na trudne warunki.
Napęd na wszystkie koła 4MATIC, zastosowany w elektrycznym GLC, zapewnił doskonałą trakcję i stabilność na śniegu i lodzie. Zaimplementowany system dynamicznego rozdziału momentu obrotowego monitorował warunki jazdy, optymalizując przyczepność kół w czasie rzeczywistym – znacząco zwiększając poziom bezpieczeństwa.
Za znaczącą poprawę wydajności auta odpowiada nowoczesna jednostka napędowa na tylnej osi. Wysokosprawna elektronika mocy z nowoczesnymi falownikami z węglika krzemu minimalizują straty energii, zwiększając zasięg i efektywność jazdy. Dwuobiegowa skrzynia biegów odpowiada z kolei za optymalizację osiągów, zwłaszcza w trudnych warunkach.
System hamulcowy także zasługuje na uwagę. Ten integruje kluczowe komponenty w jeden moduł, zapewniając precyzyjne wyczucie pedału. Zaawansowany mechanizm rekuperacji pozwala na skuteczne odzyskiwanie energii hamowania. W razie potrzeby system przełącza się na hydrauliczne wspomaganie awaryjne, gwarantując maksymalne bezpieczeństwo.
Nowy elektryczny SUV ma do zaoferowania znacznie więcej
GLC został wyposażony w nowoczesne akumulatory wysokonapięciowe, które obsługują ładowanie prądem stałym z mocą przekraczającą 320 kW. Dzięki 800-woltowej architekturze czas ładowania jest znacząco skrócony. Nowoczesna chemia ogniw pozwala na uzyskanie wysokiej gęstości energii, co przekłada się na większy zasięg przy jednoczesnym zmniejszeniu masy pojazdu.
Zaawansowany system zarządzania temperaturą, w tym pompa ciepła, zwiększa komfort użytkowania elektrycznego GLC w zimowych warunkach. Wykorzystując ciepło odpadowe z napędu elektrycznego i akumulatora, optymalizuje efektywność energetyczną, jednocześnie zapewniając komfortowe warunki wewnątrz pojazdu.
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Dodaj komentarz