Amerykańska firma badawcza specjalizująca się w rynkach nowych technologii – NPD – opublikowała raport podsumowujący sprzedaż laptopów w drugim kwartale 2014 roku. Po raz pierwszy od bardzo dawna producenci notebooków wreszcie mogą poczuć się choć trochę zadowoleni.
W okresie kwiecień-czerwiec 2014 na świecie sprzedano 45,1 miliona laptopów – wynik ten stanowi jednoprocentowy wzrost w stosunku do pierwszego kwartału tego roku. Jest to także pierwszy dodatni wynik od blisko dwóch lat – na przestrzeni wcześniejszych siedmiu kwartałów sprzedaż notebooków nieustannie spadała.
Liderem rynku okazała się firma Lenovo, do której należy 28,8% ogólnego wyniku sprzedaży, choć w stosunku rok do roku wynik ten gorszy jest o 2,9 punktów procentowych. Drugie miejsce na podium zajął HP z 27% udziałów rynku i minimalnym wzrostem 0,1% rdr. Najlepszą trójkę zamyka Acer, którego strata do dwójki liderów jest co prawda znaczna (koncern może pochwalić się udziałami na poziomie 13,7%), ale w ujęciu rok do roku firma zyskała aż 9,3% w ujęciu globalnym. Ten dobry wynik to zasługa bardzo wydajnych i świetnie sprzedających się Chromebooków.
Źródło: NPD
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.