Amerykański gigant w końcu postanowił odpowiedzieć na zarzuty oraz problemy zgłaszane przez użytkowników.
Ostatnimi czasy w sieci i na forach pojawiło się dużo głosów niezadowolenia oraz krytyki pod kątem modeli Surface Pro 4 oraz Surface Book. Użytkownicy tych urządzeń zarzucali Microsoftowi zbyt szybkie zużycie baterii w trakcie uśpienia oraz kilka innych problemów.
Na forum Microsoft Answers pojawił się wpis przedstawiciela giganta z Redmond, który przeprasza użytkowników oraz dziękuje za szczere opinie na temat sprzętu z linii Surface. Oprócz tego Josh F poinformował, iż firma praktycznie cały czas pracuje nad aktualizacjami, które pojawiają się w usłudze Windows Update. Od początku istnienia sprzętu Microsoft wydał już kilka poprawek i przygotowuje kolejne z nich.
Nowe aktualizacje mają rozwiązać problemy, z którymi borykają się użytkownicy. Mimo wszystko cała akcja może trochę potrwać ponieważ jak wiemy, nowe oprogramowanie przed wydaniem musi zostać solidnie przetestowane. Miejmy jednak nadzieję, że jeszcze w tym roku sprzęt z linii Surface odzyska pełną sprawność oraz będzie działał lepiej.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Miałem ten sam problem z tabletem Onda v975w na W10. Na W 8.1 było dużo lepiej, bo przez noc schodziło około 5% baterii, a na W10 potrafiło pomiędzy 20 a 40%. Naprawiłem problem wyłączając tryb hibernacji. Nawet po wybraniu „wyłącz”, urządzenie i tak przechodziło na prawdę w stan hibernacji. Zimny start można było jedynie wymusić trzymając przycisk włączenia urządzenia około 10 sekund. Były też problemy z ładowaniem na noc urządzenia. Czasem ładowało się normalnie, a czasem tylko parę %. Po wyłączeniu w konsoli hibernacji wszystko jest ok. Oczywiście w zamian tablet nie startuje w 5 sekund, a 15, ale przynajmniej wszystko jest teraz ok. Podsumowując winna była i jest nadal u części użytkowników usługa hibernacji.