Specyfikacja OpenCL 1.0, czyli Open Computing Language, została zaprezentowana oficjalnie. Jest to pierwszy otwarty standard międzyplatformowego programowania równoległego. OpenCL 1.0 znajdzie użycie przy programowaniu procesorów w zaawansowanych serwerach, komputerach typu PC, a także urządzeniach przenośnych – MID-ach, komórkach, itd. Technologia bazuje na języku C99, zaś według wcześniejszych zapowiedzi, jako pierwszy skorzysta z niej system Apple – Snow Leopard.
Pewnie z tego powodu standard był silnie wspierany przez Apple. Grupa firm odpowiedzialnych za OpenCL 1.0 – Khronos Group – zrzesza między innymi: Activision Blizzard, AMD, Apple, Broadcom, Codeplay, Electronic Arts, Ericsson, IBM, Intel Corporation, Motorola, Nokia, NVIDIA, czy Samsung.
Open Computing Language wyraźnie zwiększa szybkość działania i reakcji szerokiej gamy aplikacji. Zresztą świadczą o tym chociażby branże, w których działają wymienione firmy. Od gier komputerowych i rozrywki, po zaawansowany software badawczy i medyczny. OpenCL został zaproponowany przez Apple pół roku temu. Standard pozwala developerom w pełni wykorzystać zalety wielo-procesorowych CPU, GPU oraz innych technologii, jak Digital Signal Processors.
Więcej informacji o standardzie OpenCL 1.0 można znaleźć pod adresem: khronos.org/opencl
źródło: pr-inside
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Komentarze
Rewelacja - zintegrowanie API do takich "zabawek" jak DSP, CUDA, PhysX czy SpursEngine zapewni nisze koszty wdrożenia tych technologii, a co za tym idzie, szybszą penetrację rynku i obniżki cen, dla mnie bomba. :)