Wybieramy najlepsze gogle VR, z którymi odkryjesz świat wirtualnej rzeczywistości! Od kartonowych okularów Google po wyrafinowane google HTC – oto najciekawsze produkty na rynku!
Jak się bawić w wirtualnej rzeczywistości, to się bawić! Pytanie jednak brzmi: którymi goglami VR? Specjalnie dla Was podsumowujemy informacje na temat najciekawszych gogli dostępnych obecnie na rynku i przede wszystkim podpowiadamy, które wybrać! W końcu, jeśli wierzyć raportom, aż 11% Polaków chce kupić gogle VR! 🙂
Nie zapomnijcie również zerknąć na nasze zestawienia najlepszych gier na VR oraz filmów VR 360º. Dla fanów Samsunga przygotowaliśmy osobny artykuł: najlepsze gry na Samsung Gear VR.
A teraz, maniaKalny TOP10 – oto najlepsze gogle VR!
Zaczynamy od tanich – dostępnych dla każdego gogli VR. Na dobry początek przychodzą rozsławione już dzisiaj kartonowe gogle VR od… Google’a. Od nich wszystko się zaczęło. Google udowodnił, że wcale nie trzeba tworzyć skomplikowanych konstrukcji – wystarczy kawałek tektury, dwie soczewki i magnes, aby móc cieszyć się możliwościami wirtualnej rzeczywistości.
Co prawda Google Cardboard nie są tak wygodne, jak droższe produkty konkurencji, ale cena około 20-30 zł wszystko rekompensuje. To idealna propozycja dla osób, które chcą sprawdzić, czym jest wirtualna rzeczywistość. Wszystkie funkcje, poza optyką obsługiwaną przez zamontowane soczewki, są realizowane przez umieszczony w kartonowej ramce smartfon Zawsze później można zachorować na droższe i bogatsze gogle VR. W przypadku kartonowych gogli od Google’a warto pamiętać o tym, że do poprawnego działania konieczny jest kompatybilny smartfon z ekranem o przekątnej do 6 cali. Gogle bez problemu są do upolowania w popularnym serwisie aukcyjnym.
Mając nieco więcej grosza do dyspozycji (około 60 zł) warto zainteresować się produktem polskiej firmy – Weebo3D. Okulary te działają na podobnej zasadzie jak wspomniane wyżej Google Cardboard, są jednak wykonane ze znacznie trwalszych materiałów i oferują lepszy komfort użytkowania.
Gogle mają duże soczewki o średnicy 37 milimetrów, które zapewniają znacznie szersze kąty widzenia, co wpływa bezpośrednio na wrażenia z zabawy. Weebo3D zostały zaprojektowane w taki sposób, by pasowały do nich smartfony o przekątnej ekranu od 4,3 do 6,5 cala. Gdzie kupić? Allegro przychodzi z pomocą. 😉
Gogle wykonane są z solidnego plastiku, dzięki czemu są dużo wygodniejsze od kartonowych. Zaletą jest to, że obsługują zdecydowaną większość urządzeń mobilnych, ponieważ bez problemu zmieścimy w nich sprzęty o przekątnych od 3,5 aż do 6 cali. Producent chwali się także zastosowaniem soczewek asferycznych, co ma wpływać na efekt końcowy.
VR BOX II można używać razem z okularami korekcyjnymi. W zestawie znajduje się również specjalny pilot do obsługi gier i wybranych aplikacji. Łączny koszt kształtuje się na poziomie około 100 zł.
VR Shinecon 3D to propozycja z jeszcze wyższej półki. Gogle mają asferyczne soczewk zapewniające lepsze wrażenie immersji. Dla większej wygody producent zadbał o możliwość regulowania rozstawu soczewek. Z urządzenia mogą korzystać także osoby noszące okulary. Gogle można dopasować do kształtu głowy za pomocą specjalnych pasków.
Gadżet jest kompatybilny ze smartfonami o przekątnej ekranu od 3,5 do 6 cali. Wymagany system operacyjny to Android lub iOS. VR Shinecon 3D można kupić już za około 150 złotych.
Czas na kolejny polski produkt, o którym miałem okazję opisać Wam pod koniec ubiegłego roku – Volcano Blaze. Proste, ale całkiem efektowne okulary wirtualnej rzeczywistości. Aby móc z nich korzystać, konieczne jest posiadanie smartfona z ekranem o przekątnej w zakresie od 4,5 do 5,7 cala.
W okularach zastosowano wiele ciekawych rozwiązań, które sprawiają, że korzystanie z nich jest dużo bardziej komfortowe. Są to np. przyssawki do pewniejszego trzymania smartfona, regulacja ostrości i rozstawu soczewek, a także miękka gąbka z systemem wentylacji, która ma nie dopuścić do przegrzania się telefonu. W skład zestawu – poza samymi goglami – wchodzą także słuchawki dokanałowe oraz kontroler Bluetooth, który można wykorzystać grając w gry osadzone w wirtualnej rzeczywistości. Bardzo rozsądne gogle w tym przedziale cenowym.
To gogle wirtualnej rzeczywistości, które korzystają z mocy obliczeniowej, ekranu oraz sensorów smartfonu. Do współpracy wymaga określonych modeli urządzeń z rodziny Galaxy ze stajni Samsunga.
Gear VR wydaje się być całkiem dobrą alternatywa dla droższych headset’ów oraz tanich, kartonowych gogli VR typu cardboard. Dodatkowo w goglach zamontowany czujnik zbliżeniowy wykrywający nałożenie na głowę i touchpad, ułatwiający obsługę. Jako uzupełnienie możliwości smartfonów Samsunga to świetne akcesorium. Dla użytkowników innego sprzętu – bez znaczenia.
Czas przejść do „ciężkiego kalibru” wśród headset’ów VR. Jednym z nich jest z całą pewnością Oculus Rift – okulary wirtualnej rzeczywistości rozwijane i tworzone przez firmę Oculus VR. Urządzenie posiada 5,6-calowy ekran, odświeżanie na poziomie 90 Hz, a kąt widzenia wynosi 100 stopni.
Do pracy wymaga komputera wyposażonego (minimum) w kartę graficzną Nvidia GeForce GTX 970 (lub AMD Radeon R9 290), procesora Intel Core i5-4590 (lub odpowiednika) oraz 8 GB pamięci RAM. Jeżeli Twój PC “nie wyrabia” zawsze można spróbować nabyć gogle + specjalnie przygotowany pod ten cel komputer…
Pomimo wygórowanej ceny Oculus Rift na pewno nie ma powodu, aby obawiać się, że urządzenie prędko zostanie bez wsparcia. Twórca Facebook’a kupił przecież swego czasu Oculus VR (firmę tworzącą Oculus Rift) za 2 mld dolarów.
Podsumowując: Jeżeli nie macie przymusu liczenia się „z każdym groszem” podczas wyboru gogli VR zdecydowanie wybór ograniczyłbym do Oculus Rift lub…
Czas na numer jeden – HTC Vive. Urządzenie zostało wyposażony w dwa ekrany o rozdzielczości 1200×1080 i 90-hercowe odświeżanie. Twórcy tego sprzętu postawili na wyjątkową funkcję, pozwalającą nie tylko na śledzenie ruchów głowy użytkownika, ale także na kontrolowanie położenia całego zestawu (użytkownika) w przestrzeni.
Sprzęt umożliwia precyzyjne pozycjonowanie na powierzchni 4,5 na 4,5 metra. Innymi słowy zestaw śledzi fizyczne położenie użytkownika, co wydaje się niesamowitym rozwiązaniem stworzonym dla potrzeb wirtualnej rzeczywistości. Innym elementem wyróżniającym okulary HTC od innych jest to, że posiadają aż 37 czujników, które współpracują z dwoma bezprzewodowymi kamerami odpowiedzialnymi za śledzenie położenia. Jako miły dodatek należy również traktować obecność w komplecie z goglami VR pary kontrolerów do obsługi m. in. gier. Tylko ta cena…
Jeżeli chcesz bliżej poznać oba zestawy koniecznie sprawdź nasze porównanie: Oculus Rift vs HTC Vive.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Komentarze
Polecam Google Lefant VR 3d z padem dużym dziaąłją OK bardzo solidne
a miał ktoś Gogle VR od Forevera? Pytam, bo w sklepie Frago.pl z tego co patrze chyba sa w promocji, a dziecko chcialo taki gadzet warte sa swojej kasy te gogle? Liczylbym na odpowiedz pozdrawiam
ja tez polecam okulary VR LEFANT
Jak dla mnie najlepsze gogle jakie testowałem, a było ich sporo to Lefant Vr z http://www.lefant.pl, na allegro też widziałem - joystick do telefonu i do gier świetna sprawa. POLECAM ! :)
Link do testow niezaleznych poprosze bo nie znalazlem w necie zadnego. I pozostaja tylko slowa....
A co na to Nazir? Ble.
najlepsze z wkładanymi smartfonami to są: bobo z4 i jego klony: oyovr y4 i virtoba x5
nieeee?! Bobo VR Z4 wcale nie jest takie dobre! O wiele lepsze są Polskie gogle Dreamz vr 2.0 z soczewkami w 99% takimi, jak w HTC Vive, a kosztują 250 zł!
Wymieniliście tutaj najgorsze mobilne gogle. Weebo i Gear vr są dobre, ale żeby polecać shinecony, modemcomy i vr box to trzeba mieć nie halo. Zastąpiłbym je dreamz.vr, fiit vr i bobo vr z4, bo to są aktualnie najlepsze mobilne gogle na rynku
Andrzej Matczak: Zdziwiłbym się i martwił jednocześnie, gdyby TWÓRCA którychkolwiek z wyżej zaprezentowanych gogli nie miał ich minimum 20 minut na głowie, ale o to, to już należałoby spytać ich TWÓRCÓW ;). Jeżeli natomiast chodzi o redaktora tego wpisu, to uprzejmie donoszę, iż miał "on" dłużej niż 20 minut niektóre z wyżej wymienionych tutaj sprzętów. ;)
Pytanie, Czy twórca miał KTÓREKOLWIEK z wyżej wymienionych przez dłużej niż 20 minut na głowie?
@Grzegorz93: Kto wie, być może następnym razem właśnie przygotujemy tekst z podziałem na mobilne i stacjonarne - wszystko zależy od zainteresowania i dobrych headset'ów na rynku ;).
@Zdzichorowerzysta , @January_And , @qwerty , @wasili99: Nie sposób wymienić wszystkie gogle. Zdaję sobie sprawę, że każdego zadowolić się nie da :). Na pewno to nie ostatnie zestawienie - być może w kolejnym znajdą się właśnie te wymienione przez Was.
@AdrMas: TOP 8/10, dwa miejsca zostawiliśmy w zapasie ;).