Wyniki badań przeprowadzonych przez firmę iSuppli wykazały, że w ścisłej czołówce plasują się dokładnie Ci sami producenci, którzy zajmowali swoje stanowiska w poprzednik kwartale. Na szczególną uwagę zasługuje natomiast firma Samsung, która w rankingu udziału rynku odnotowała znaczny wzrost, i tym samym z niezbyt chlubnego 9 miejsca uplasowała się na 7 pozycji. Samsung zwiększył też swój rynkowy udział z 3,2 do 3,9 proc. i wyprzedził firmy Apple i Sony, a dodatkowo koreański producent zanotował wzrost sprzedaży o 95,5 proc., podczas gdy całkowita sprzedaż zwiększyła się o 42,4 proc.
Lider sprzedaży laptopów w 1 kwartale 2010 jest wciąż ten sam. Firma HP z 18.9% udziałem w tym kwartale odnotowała znaczny spadek w porównaniu z kwartałem ubiegłym i wynosi on -1.3%. Podobna sytuacja spotkała znajdującego się na drugim miejscu Acera, który także może pochwalić się jedynie -1,6% stratą udziałów. Trzy kolejne pozycje zajmują odpowiednio Dell, Toshiba i Asus. Tutaj tylko Toshiba nie była stratna.
Z danych firmy badawczej iSuppli wynika, że w I kwartale tego roku Samsung sprzedał 1,9 miliona laptopów – o 14,6 proc. więcej niż w IV kwartale roku 2009 (1,7 mln). Dla porównania, cały globalny rynek zanotował w tym samym okresie spadek o 5,4 proc.
W chwili obecnej trudno już zwalać winę na światowy kryzys gospodarczy. Producenci, którzy odnotowali spadek popularności swoich produktów w porównaniu z ubiegłym kwartałem muszą pogodzić się ze stratą, albo mocniej zaatakować rynek produkując coraz to lepsze komputery przenośne aby zdeklasować konkurencję – tak jak zrobił to teraz Samsung.
źródło: iSuppli, wirtualnemedia
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.