Dowiedzieliśmy się od p. Dariusza Krajewskiego, dyrektora działu usług i serwisu sieć salonów Vobis Digital, że Vobis wprowadza do swojej oferty nowy rodzaj usług. Są one skierowane do klientów potrzebujących szybkiego oraz niezawodnego serwisu sprzętu komputerowego i multimedialnego, zarówno w trakcie, jak i po upływie okresu gwarancyjnego.
Całe przedsięwzięcie ma dosyć pionierski charakter na naszym rynku. Obecnie większość klientów realizuje serwis gwarancyjny zakupionego sprzętu za pośrednictwem sprzedawcy. Po zakończeniu okresu gwarancji, w przypadku awarii, użytkownik jest skazany na szukanie na własną ręką firmy zajmującej się naprawą sprzętu lub tzw. fachowca. Zazwyczaj jakość tych usług i stosowane części zamienne nie dorównują jakością oryginalnemu serwisowi gwarancyjnemu producenta. Z tego ostatniego można skorzystać, ale po pierwsze – trzeba go znaleźć, po drugie – ponieść koszty przesyłek i po trzecie – zapłacić dużo więcej niż w punkcie bez autoryzacji danego producenta.
Słabości i braki ogólnodostępnego serwisu pogwarancyjnego na polskim rynku postanowił kreatywnie zagospodarować Vobis, bazując między innymi na rozwiązaniach znanych z amerykańskiego rynku (vide Genius w Apple Store).
Obecnie program jest w fazie pilotażu, prowadzonego w wybranych 24 salonach Vobis na terenie całego kraju (Elbląg, Gdańsk, Grudziądz, Katowice, Kielce, Kraków, Legnica, Lubin, Olsztyn, Opole, Poznań, Rybnik, Rzeszów, Szczecin, Warszawa, Wrocław, Zielona Góra – znajdź najbliższy salon Vobis). W nich, specjalnie wybrani i przeszkoleni sprzedawcy-serwisanci, przyjmują do naprawy uszkodzony sprzęt, niezależnie od tego, gdzie został zakupiony. Obecnie dotyczy to sprzętu, marek i producentów obecnych w ofercie Vobis. Diagnoza i naprawa ma się odbywać szybko, w oparciu o całą fachową strukturę firmy, która jest przystosowana do kompleksowej obsługi klientów.
Bazując na analizie zgłaszanych problemów w sklepach, serwisach i w Internecie, wiadomo, że dużą cześć rozwiązań można znaleźć od ręki, nie tracąc czasu na odsyłanie klienta do serwisu producenta. Oznacza to, że naprawa będzie możliwa szybko i bezstresowo, a w przypadku niewielkich uszkodzeń, problemów związanych np. z nieprawidłowym funkcjonowaniem systemu operacyjnego, które są dość powszechnym zjawiskiem – na miejscu w salonie. Czas naprawy i jej cena zależy od skali problemu i potrzeby angażowania innych działów firmy, sprowadzenia części itd. Każdy przypadek będzie wyceniany indywidualnie i istnieje możliwość negocjacji cen. Proste operacje, realizowane „od ręki”, będą oczywiście najtańsze (od 59 zł brutto). W przypadku napraw wycenianych na zasadzie należności za godzinę, taki koszt wynosi 75zł/godz.
Rodzaj zgłaszanych usterek nie jest ściśle określony, każdy klient może zgłosić się do pilotażowego salonu Vobis i poprosić o fachową poradę i pomoc. Zadaniem serwisanta jest ocena skali problemu i wybranie najlepszej metody jego rozwiązania. Tu kluczowe znaczenie ma czas i koszt naprawy, są one optymalnie dobierane, w zależności od szczegółowych potrzeb i oczekiwań klienta. Sama diagnoza na miejscu w salonie i wycena ewentualnej naprawy jest bezpłatna, a decyzję o ciągu dalszym podejmuje sam zgłaszający.
Po zakończeniu pilotażu nowej usługi, Vobis podejmie decyzję o jej wprowadzeniu na stałe do oferty na terenie całego kraju. Prawdopodobnie będzie to robione stopniowo w kolejnych rejonach Polski. Pod uwagę będzie wzięty nie tylko sens biznesowy całego przedsięwzięcia, ale też zainteresowanie nią w czasie pilotażu oraz perspektywy na racjonalne wykorzystanie wszelkich fachowych zasobów, którymi dysponuje Vobis.
Jak powiedział nam pan Dariusz Krajewski, Dyrektor Działu Usług i Serwisu, Vobis S.A. – „Zadaniem serwisanta sprzedawcy jest fachowa obsługa klienta na etapie procesu zakupu poprzez doradztwo, instalacje, konfigurację, etc. oraz klienta posprzedażowego – serwisant w sklepie jest w stanie dokonać wiarygodnej diagnozy, rozwiązać cześć problemów na miejscu, a gdy to jest niemożliwe pośredniczyć w procesie naprawy (gwarancyjnej i pogwarancyjnej) zdejmując z klienta ciężar dbania o ten proces.„.
Nowa strategia Vobis, która rozpoczęła się w maju wraz z objęciem stanowiska prezesa przez Jerzego Szkwarka, wpisuje się w ogólnoświatowy trend rozwoju firm z tej branży. Skupienie się wyłącznie na sprzedaży w sytuacji kurczenia się rynku (kryzys), malejących marż (konkurencja) to za mało. Potwierdza to również p. Dariusz Krajewski „Chcemy świadczyć fachowe usługi jeszcze długo po zakupie sprzętu również dla osób, którzy do tej pory nie byli naszymi klientami.”
źródło: inf własna, inf. prasowa
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.