>

HP Pavilion dv7 – test MobiManiaKa

Wydajność

Wewnątrz multimedialnego notebooka HP Pavilion dv7 znajdziemy nowoczesny, czterordzeniowy procesor AMD Phenom II X4 P920 z taktowaniem 1,6 GHz. Niestety układ ten nie został wyposażony w technologię zwiększającą efektywne taktowanie rdzenia, tak jak dzieje się to w przypadku procesorów Intela (np. Core i7-720QM w notebooku MSI GT660). Układ CPU w multimedialnym laptopie HP wspomagany jest przez 4 GB pamięci operacyjnej RAM oraz wspomniany wcześniej dedykowany układ ATI Mobility Radeon HD 5650 z 1 GB własnej pamięci graficznej. Takie połączenie pozwala nie tylko na oglądanie materiałów wideo w wysokiej jakości Full HD (1080p) dzięki odtwarzaczowi Blu-ray, ale również na granie w najnowsze gry wideo.

Układ graficzny ATI Mobility Radeon, to jeden z pierwszych układów przeznaczonych dla komputerów przenośnych, który posiada oficjalne wsparcie dla bibliotek DirectX 11 oraz SM 5.0. Radeon 5650 wykonany został w technologii 40 nm, z częstotliwością taktowana rdzenia 550 MHz i 800 MHz dla pamięci. Układ ten posiada 1 GB VRAM DDR3 pomimo, że aplikacja CPUz wskazuje na DDR2.

Indeks wydajności systemu Windows notebookowi HP Pavilion dv7 przyznał 5.9 pkt, z czego aż dwa elementy uzyskały tę samą notę. Była to pamięć operacyjna oraz dysk twardy. Najwięcej punktów dostał układ graficzny – 6.7.

Komputer ten świetnie radzi sobie z zaawansowanymi aplikacjami, które wymagają dużej mocy obliczeniowej. W tym przypadku czterordzeniowy procesor znakomicie spełnia swoją funkcję. Pod względem wydajności dv7 nie ma sobie równych. Podczas trwania testów wydajnościowych udało mi się uruchomić niemalże te same tytuły, co w przypadku MSI GX640, a wyniki nie powinny raczej nikogo dziwić. HP Pavilion okazał się być nieznacznie lepszy od „gamingowego” notebooka MSI i w prawie każdej grze udało mu się wyciągnąć większą liczbę FPS. Większość tytułów można uruchomić na możliwie maksymalnej rozdzielczości oraz średnio-wysokich detalach graficznych (Dragon Age: Origin, Risen, StarCraft 2, Far Cry 2, Crysis: Warhead, Battlefield: Bad Company 2). W zależności od gry, ilość klatek/s wynosiła średnio 30-50, co jest bardzo dobrym rezultatem.

Mateusz