W wywiadzie udzielonym dla magazynu The Wall Street Journal, dyrektor wykonawczy firmy Samsung – Hankil Yoon – zdradził redaktorom plany firmy jeśli chodzi o przewidywaną ilość sprzedanych tabletów „Galaxy Tab” do trzeciego kwartału 2011 roku, a także sugerowaną cenę producenta w USA.
Apple iPad, którego najgroźniejszym rywalem ma być wspomniany Samsung Galaxy Tab trafił do sprzedaży na początku kwietnia. Od tamtej pory iPad sprzedany został w ponad 3 milionach egzemplarzy, a cena tabletu firmy Apple (w najbogatszej konfiguracji) wynosi 829 USD. Zgodnie z najnowszymi informacjami za 16 GB wersję tabletu Samsunga zapłacimy aż 699 euro, a z dwukrotnie większym dyskiem, Galaxy Tab będzie kosztował nas dodatkowe 100 euro.
Hankil Yoon zdradził, że firma zamierza sprzedaż aż 10 milionów sztuk Samsunga Galaxy Tab do trzeciego kwartału 2011 roku i przejąć 1/3 udziałów na rynku tabletów! Niewątpliwie jest to bardzo ambitny plan firmy, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że najnowszy tablet firmy Samsung wcale do najtańszych należeć nie będzie. Najprawdopodobniej plany te dotyczą przede wszystkim rynku amerykańskiego, ponieważ tam Galaxy Tab wyceniony został na 200 – 300 USD w zależności od wersji i oferty sieciowej, czyli znacznie mniej niż na rynku europejskim.
Dla przypomnienia Samsung Galaxy Tab posiada 7-calowy ekran pracujący w rozdzielczości 1024 x 600 pikseli, procesor Samsung Hummingbird o taktowaniu 1 GHz oparty na architekturze ARM, WiFi 802.11 b/g/n, Bluetooth 3.0 oraz dwie wbudowane kamerki internetowe. W urządzeniu tym znajdziemy również moduł 3G, wsparcie dla Flash Playera 10.1, 16 lub 32 GB wbudowanej pamięci oraz system operacyjny Google Android 2.2. Galaxy Tab sprzedawany będzie z baterią o pojemności 4000 mAh, a na europejski rynek trafi już w połowie września.
źródło: informationweek
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Komentarze