Firma NVIDIA poinformowała dziś o wprowadzeniu do swojej oferty nowego procesora graficznego – GeForce GTX 580 – przeznaczonego na rynek konsumencki i zbudowanego w oparciu o architekturę Fermi. W porównaniu z poprzednią generacją układów graficznych, procesor został gruntownie przeprojektowany, dzięki czemu zapewnia wyższą wydajność przy jednoczesnym znacznym obniżeniu zapotrzebowania na energię elektryczną.
GeForce GTX 580 oferuje najwyższą dostępną na rynku wydajność w grach wykorzystujących DirectX 11 – obsługuje również technologie NVIDIA 3D Vision oraz 3D Vision Surround, PhysX<, a także CUDA. Połączenie nowatorskiego układu chłodzenia opartego na komorze parowej ze znacznymi usprawnieniami architektury sprawia, że karty z procesorami GeForce GTX 580 są najszybszymi i jednocześnie najcichszymi układami w swojej klasie, oferującymi nawet o 35% lepszy stosunek wydajności do poboru energii oraz o 30% wyższą wydajność niż najszybsze dotychczas układy GeForce GTX 480.
W najnowszych grach wykorzystujących teselację – kluczową cechę DirectX 11 – 512-rdzeniowy GeForce GTX 580 jest nawet do 60% szybszy od najmocniejszych układów konkurencji.
Cevat Yerli, CEO firmy Crytek, powiedział:
Wykorzystamy możliwości, jakie dają nam układy NVIDIA GeForce GTX 580 podczas prac nad Crysis 2. Superżołnierz broniący Nowego Jorku przed inwazją kosmitów potrzebuje najlepszych dostępnych technologii, a więc nie tylko swojego nanokombinezonu, ale również oszałamiającego realizmu DirectX 11, jaki niesie ze sobą procesor GeForce GTX 580.
Tim Sweeney – założyciel Epic Games – z kolei dodał:
Postanowiliśmy, że karty NVIDIA GeForce będą dla nas standardem podczas tworzenia silnika graficznego Unreal Engine 3. GTX 580 oferuje jeszcze większą moc obliczeniową niż poprzednie układy NVIDIA GeForce z najwyższej półki, ale dzięki nowemu systemowi chłodzenia są jednocześnie dużo cichsze. GTX 580 jest najlepszym wyborem zarówno dla inżynierów pracujących nad technologią Unreal, jak i dla graczy oczekujących możliwie najlepszej wydajności podczas gry w Bulletstorm.
GeForce GTX 580 zapewnia również wydajność graficzną i przepustowość wideo pozwalającą na komfortową rozrywkę w grach oraz filmach Blu-ray w oszałamiającym trybie trójwymiarowym, dzięki pełnej obsłudze technologii NVIDIA 3D Vision oraz NVIDIA 3D Vision Surround, która umożliwia „zanurzenie się” w akcji gry wyświetlanej w 3D odpowiednio na jednym lub trzech monitorach jednocześnie. Z kolei obsługa technologii NVIDIA SLI, będącej najlepiej skalowalną platformą, pozwalającą na wykorzystanie kilku procesorów graficznych jednocześnie, gwarantuje zadowolenie użytkowników z ogromnego przyrostu mocy po zainstalowaniu w ich komputerach drugiej lub trzeciej karty GeForce GTX 580.
Karty graficzne z procesorami GeForce GTX 580 dostępne są już od dziś w ofercie partnerów firmy NVIDIA, m.in.: ASL, ASUS, Colorful, ECS, EVGA, Gainward, Galaxy, Gigabyte, Innovision 3D, Jetway, Leadtek, MSI, Palit, Point of View, PNY, Sparkle, Zotac i innych.
Najważniejsze cechy GeForce GTX 580:
- 512 rdzeni i 16 silników PolyMorph zapewnia oszałamiającą wydajność w teselacji i moc obliczeniową w grach
- Natychmiastowa dostępność
- Do 35% wyższy stosunek wydajności do poboru energii
- Nowy system chłodzenia gwarantujący najcichszą pracę w tej klasie układów
- Nowy poziom realizmu w przetwarzaniu geometrii – 2 miliardy trójkątów na sekundę
- Brak jakichkolwiek ograniczeń sprzętowych dla twórców najbardziej wymagających gier DX 11
Można się spodziewać, że komputery zaopatrzone w grafikę Nvidia GeForce GTX 580M będą gwarantować doświadczenia z zupełnie innej rzeczywistości gamingowej.
źródło: nVidia
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
mała poprawka
„topowe 6970”
Co to za papka marketingowa?
Komora parowa jest już od ładnych paru lat stosowana w Radeonach.
Co do GTX580 to tak na prawdę lekko usprawniony GTX480 a właściwie to czym pierwotnie miał być Fermi.
Przyrost mocy rzędu 15-20% nie usprawiedliwia wprowadzenie nowej serii 5xx, to jest wręcz żałosne posunięcie, pokazuje jak Nvidia dostawała za tragiczną serię 4xx (jedynie 460 była udana), po za tym wydajność zegar w zegar GTX480 i 580 jest podobna (lekko na korzyść „nowej” konstrukcji).
Posiadacze starych 480 mogą sobie sami zrobić 580 podkręcając swoją starą kartę.
Porównanie do kart konkurencji jest kompletnie nie trafione bo radki 5xxx mają już ponad rok a topowe 6870 pokarzą się za kilkanaście dni.
Dobrze, że w końcu Nvidia dopracowała Fermiego, który już tak się nie grzeje, ma odblokowane wszystkie rdzenie CUDA i jest cichszy ale powinni go nazwać 485 bo wprowadzanie nowej serii tylko potwierdza to że hcą uciec od złej prasy i opinii jaka nękała nieudaną serię 4xx.