Obsługa technologii ray tracingu dotychczas była domeną głównie układów graficznych z rodziny GeForce RTX. To niebawem się zmieni, bowiem szerokie wsparcie dla tego rozwiązania mają zapewnić nowe GPU od AMD z rodziny Radeon RX 6000. Koncern zaprezentował także efekty działania tej technologii w pierwszych grach.
Ray tracing był jedną z najmocniejszych kart przetargowych, jakie towarzyszyły debiutowi układów graficznych GeForce RTX poprzedniej generacji, a więc z numeracją 20xx. Technologia ta na przestrzeni lat stała się jeszcze bardziej powszechna, a już za kilka dni z jej dobrodziejstw będą mogły skorzystać osoby, które zdecydują się na zakup nowych Radeonów z rodziny RX 6000.
AMD poinformowało bowiem, że dzięki architekturze RDNA 2, na której bazują premierowe GPU, możliwe jest obsłużenie ray tracingu wspomaganego sprzętowo za wykorzystaniem bibliotek Microsoft DXR API oraz nadchodzącej Vulkan raytracing API. Oznacza to, że wsparcia ze strony AMD nie otrzymają tylko niektóre tytuły, które bazują wyłącznie na dotychczasowych bibliotekach Vulkan RTX, dostępnych wyłącznie na potrzeby Nvidii i jej układów graficznych.
Koncern zapowiada, że na przestrzeni kolejnych tygodni pojawi się pokaźna liczba tytułów, które zostaną dostosowane pod kątem odpowiedniego działania i wykorzystania możliwości tego rozwiązania na układach z rodziny Radeon RX 6000. Wiemy już, że czterema z nich są:
We wszystkich tych produkcjach ray tracing zostanie wykorzystany w celu poprawy jakości wyświetlania cieni zarówno w warunkach statycznych, jak i dynamicznych, a także poprawę wyświetlania świetlnych refleksów. Efekt działania tego rozwiązania możecie zobaczyć w materiałach wideo porównawczych umieszczonych poniżej:
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.