Redmi po raz kolejny próbuje szczęścia w segmencie monitorów, znów uderzając w budżetową półkę – za niecałe 500 złotych otrzymujemy przyzwoite parametry, włącznie z podwyższoną częstotliwością odświeżania, a także schludny, estetyczny design.
W maju zeszłego roku Redmi zaprezentowało swój pierwszy monitor o oznaczeniu 1A – zwracał on uwagę przede wszystkim bardzo niską ceną, która nie przekraczała 300 złotych netto. W budżetową półkę celuje także kolejny, nieco większy model, który za moment trafi do oficjalnej sprzedaży.
Nowy monitor Redmi bazuje na 27-calowym ekranie typu IPS o rozdzielczości FullHD, czyli 1920 x 1080 pikseli. To, co bez wątpienia raczej nie pasuje do budżetowego segmentu, to podwyższona częstotliwość odświeżania – niewiele, bo do 75 Hz, ale jest to kwestia zdecydowanie godna uwagi. Cieszy także deklaracja pokrycia 100% palety barw RGB, co jest oczywiście zasługą zastosowania matrycy IPS.
Oczywiście korzystamy także z szerokich kątów widzenia (178 stopni w pionie i w poziomie), z kolei parametry jasności i kontrastu są na standardowym poziomie odpowiednio: 300 cd/m2 i 1000:1. Czas reakcji matrycy wynosi natomiast 6 ms (GtG). Osoby szukające taniego monitora do biura docenią także obecność specjalnej technologii, która ma redukować emisję szkodliwego, niebieskiego światła.
Design monitora jest bardzo oszczędny i estetyczny – ekran otaczają wąskie ramki, a cała konstrukcja jest stosunkowo niewielka, bowiem monitor w najcieńszym miejscu ma zaledwie 7,5 mm grubości. Podstawka pozwala jedynie na regulację pochyłu ekranu, a ciekawostką jest fakt, że przycisk włączający umieszczono na tyle monitora w towarzystwie portów. Oprócz standardowego złącza HDMI skorzystamy z już leciwego portu VGA, a także złącza słuchawkowego.
To wszystko otrzymujemy w cenie zaledwie 799 juanów, czyli ok. 460 złotych miesięcznie. To naprawdę niewiele za monitor o dużej przekątnej i całkiem przyzwoitych parametrach – sprzęt trafi do sprzedaży w chińskich sklepach wysyłkowych już 8 marca.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.