Technologia DLSS 3 to jedno z najciekawszych rozwiązań graficznych, jakie mogliśmy obserwować w segmencie gier w ostatnich latach. Wiele wskazywało na to, że jej stosowanie będzie ograniczone wyłącznie do najnowszych GPU z rodziny GeForce RTX 40, ale ta sytuacja wkrótce może się zmienić.
Technologie upscalingu graficznego w grach, które pozwalają na rozgrywkę w wyższej rozdzielczości na GPU o mniejszych możliwościach, cieszą się coraz większą popularnością. Wraz z debiutem kart graficznych GeForce RTX 4080/4090, Nvidia zdecydowała się także na prezentację trzeciej generacji takiej techniki, czyli DLSS.
Podczas oficjalnej prezentacji dowiedzieliśmy się, że DLSS 3 będzie wykorzystywane na nowych układach graficznych Nvidii, ale nie usłyszeliśmy ani słowa na temat możliwego zastosowania tego rozwiązania na starszych GPU.
Aż do teraz, bowiem głos w sprawie zabrał wiceprezes Nvidii, Bryan Catanzaro. Okazuje się bowiem, że układy graficzne z rodziny RTX 20 oraz 30 mogą liczyć na wsparcie dla DLSS 3, choć na razie nie jest potwierdzone kiedy (i czy w ogóle) się to wydarzy.
Niestety, nie możemy liczyć na to, że technologia będzie działała w pełni sprawnie na starszych GPU – w niektórych produkcjach korzystających z DLSS 3 może pojawić się słabsza jakość obrazu czy znacznie mniejszy przyrost klatek na sekundę w porównaniu do rezultatów wynikających ze stosowania nowych GPU.
Te zapowiedzi oczywiście potwierdzą testy gier z wykorzystaniem DLSS 3. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, iż Nvidia oficjalnie potwierdziła, że wszystkie nowe produkcje korzystające z trzeciej generacji tej technologii będą także oficjalnie wspierać DLSS 2 wraz z narzędziem Nvidia Reflex, mającym na celu redukowanie opóźnień w wyświetlaniu rozgrywki.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.