Zamknięcie usługi Google Stadia może być początkiem wielu problemów dla graczy, którzy posiadają bogatą bibliotekę gier na tę platformę. W sukurs idzie jednak Ubisoft, który wychodzi z miłą inicjatywą dla graczy.
Zamknięcie Google Stadia pokazało, że biznes oparty na graniu w chmurze to wciąż mocno ryzykowna działka – po blisko 3 latach obecności na rynku jedna z bardziej znanych platform przechodzi w niebyt, a osoby korzystające z tej subskrypcji mają mały problem z biblioteką zakupionych gier.
Teoretycznie wszystko powinno pójść po myśli graczy – Google poinformowało bowiem, że wszyscy, którzy zakupili gry i akcesoria do Stadii, będą mogli otrzymać pełen zwrot pieniędzy za te produkty. Na ten moment nie znamy jednak żadnych szczegółów i niewykluczone, że ta szczytna inicjatywa nie zostanie zrealizowana tak, jak moglibyśmy sobie to wyobrażać.
Wielcy wydawcy i deweloperzy idą na rękę graczom
Na szczęście deweloperzy i wydawcy starają się zmniejszać niedogodności, związane z zamknięcie platformy Google Stadia. Ubisoft zapowiedział już, że toczą się prace nad przeniesieniem biblioteki gier ze Stadii dzięki wykorzystaniu platformy Ubisoft Connect.
While Stadia will shut down on January 18, 2023, we're happy to share that we're working to bring the games you own on Stadia to PC through Ubisoft Connect. We'll have more to share regarding specific details as well as the impact for Ubisoft+ subscribers at a later date.
— Ubisoft Support (@UbisoftSupport) September 30, 2022
Oznacza to, że prosta migracja kont z usługi Google powinna wystarczyć do utrzymania posiadania gier tego producenta. Co więcej, podobną inicjatywę w tej kwestii zapowiedziały także dwa inne, popularne studia – Bungie i IO Interactive, czyli twórcy Destiny i Hitmana.
Te zapowiedzi brzmią ciekawie także z innego powodu – nie wiemy, czy Google zdecyduje się na zwrot pieniędzy w przypadku przeniesienia produkcji na inne konta, chociażby Ubisoft Connect. Gdyby faktycznie tak się stało, to gracze mogą zyskać podwójnie!
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.