Samsung prawdopodobnie rozważa rozpoczęcie produkcji mniejszych panelów OLED w nieistniejącej jeszcze fabryce. Taki ruch może przyczynić się do ewentualnej obniżki cen ekranów wykonanych w tej technologii.
Technologia OLED jest obecnie tą, która zapewnia jedną z najlepszych jakości obrazu, jaką można osiągnąć. Korzystają z niej nie tylko telewizory i monitory dla profesjonalnych grafików, ale również smartfony i inne urządzenia. Wyświetlacze oparte na organicznej diodzie elektroluminescencyjnej są też fantastycznym wyborem dla tych, którzy chcą zasmakować prawdziwego trybu HDR.
Niestety, zakup monitora komputerowego wyposażonego w taki panel nie jest małym wydatkiem. To jednak może się zmienić za sprawą firmy Samsung, która rozważa rozpoczęcie produkcji 27-calowych ekranów wykonanych w tej technologii.
O rewelacjach dowiadujemy się za sprawą koreańskiego serwisu informacyjnego The Elec, który donosi, że firma Samsung rozważa inwestycję w produkcję paneli QD-OLED w jeszcze niepowstałej fabryce. Głównym klientem placówki – zwanej prawdopodobnie A5 – ma być Apple. Nie wiadomo jednak kiedy całe przedsięwzięcie miałoby się rozpocząć.
Twórca urządzeń sygnowanych nadgryzionym jabłkiem ma również być głównym odbiorcą paneli do laptopów i tabletów. Mówi się, że firma chce zacząć stosować OLED-y w komputerach Mac w 2025 roku, zaś w iPadach już w 2024 roku.
Serwis Flatpanelshd zauważa również, że „Samsung Display rozważał zastosowanie RGB OLED w monitorach, ale ostatecznie zdecydował się na QD-OLED. Pierwsze 34-calowe monitory QD-OLED pojawiły się na początku tego roku, a Samsung Display planuje 49-calowy panel monitora na 2023 rok.”
Mimo że wyświetlacze mają być skierowane głównie do jednego klienta, to bardzo możliwe, że ruch Samsunga przyczyni się w mniejszym lub większym stopniu do rozpowszechnienia OLED-ów wśród właścicieli komputerów stacjonarnych. Niedawno LG Display zapowiedziało nadejście paneli OLED o przekątnej 27-cali, które idealnie pasowałyby do przeciętnej wielkości biurka komputerowego.
Dołączenie Samsunga oznaczałoby większą konkurencję na tym rynku, co przełożyłoby się prawdopodobnie na obniżkę cen. Naturalnie nie nastąpiłaby ona od razu, ale z czasem OLED-y mogłyby zacząć pojawiać się na coraz większej ilości stanowisk komputerowych.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.