Epic Games store musi zapłacić łącznie 520 milionów dolarów m.in. za naruszenie prywatności i bezpieczeństwa dzieci grających w Fortnite. Według Federalnej Komisji Handlu, działania przedsiębiorstwa skłaniały również do dokonywania niezamierzonych zakupów.
Firma Epic Games wydała w poniedziałek oświadczenie, w którym informuje o ugodzie zawartej z Federalną Komisją Handlu (Federal Trade Commission, FTC) . Za jej sprawą twórcy Fortnite zapłacą 245 milionów dolarów na rzecz FTC „aby rozwiązać obawy związane z przeszłymi projektami sklepu z przedmiotami i systemów refundacji w Fortnite, które FTC wykorzysta do dystrybucji wśród klientów Epic według własnego uznania”. Przedsiębiorstwo ma również zapłacić 275 milionów dolarów za nieodpowiednie podejście do prywatności dzieci grających w Fortnite. Grzywna wynosi w sumie aż 520 milionów dolarów.
Dzięki wiadomości zamieszczonej na stronie FTC dowiadujemy się, że Epic Games musi „zapłacić łącznie 520 milionów dolarów zadośćuczynienia w związku z naruszeniem przez firmę ustawy o ochronie prywatności dzieci w internecie (COPPA) i stosowania nieczystych taktyk, które nakłaniały miliony użytkowników do dokonywania niezamierzonych zakupów”.
Według FTC, Epic Games jest również odpowiedzialny wykorzystanie nielegalnych, zwodniczych wzorów projektowych (deciptive design patterns lub dark patterns), co prowadziło do tego, że „dzieci i inni użytkownicy grający w Fortnite mogą kupować zawartość w grze, taką jak kosmetyki i przepustki bojowe, używając V-Bucksów Fortnite. Do 2018 roku Epic pozwalał dzieciom kupować V-Bucks po prostu naciskając przyciski, nie wymagając żadnych działań ani zgody rodziców lub posiadaczy kart.”
Na CNBC czytamy, ze według FTC, Epic łączył nastolatków i dzieci z obcymi ludźmi, przez co młode osoby były narażone na różne niebezpieczeństwa i traumy. Ryzykowny okazał się m.in. czat głosowy w Fortnite, który był środkiem przekazu „negatywnych wzorców społecznych”. FTC przekazuje, że dzieci były m.in. nękane i zastraszane. Ponadto firma odpowiedzialna za Fortnite nie wprowadziła dostatecznych systemów kontroli rodzicielskiej. System weryfikacji wieku został zaprezentowany dopiero w 2019 roku, a więc długo po tym, jak Epic Games dowiedział się jak dużą część użytkowników stanowią gracze, którzy nie skończyli 13 roku życia.
Pełną treść oświadczenia Epic Games znajdziemy przechodząc pod ten adres. Wiadomość Federalnej Komisji Handlu przeczytamy natomiast w tym miejscu. Wychodzi na to, że twórca konkurencji dla Steam ma swoje za uszami. Można powiedzieć, że pozytywne wydarzenia w postaci wielkich wyprzedaży i darmowego rozdawnictwa są przyćmiewane przez nieczyste taktyki i manipulacje.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.