>
Kategorie: GryNewsy

Wiedźmin 3: Dziki Gon z nową, next-genową łatką. Czy aktualizacja 4.02 naprawi w końcu problemy?

Aktualizacja 4.02 do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon powoli wjeżdża na salony. Czy to oznacza, że możemy w końcu liczyć na lepsze wykorzystanie procesora w DX 12 i naprawę usterek graficznych?

CD-Projekt Red chwali się kolejną aktualizacją do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Mowa oczywiście o wariancie next-genowym, który nie zdobył zbyt dobrej sławy, szczególnie przez swój słaby stan. Naturalnym jest więc, że deweloper pracuje w pocie czoła, aby naprawić wszystkie usterki, które trapią ten legendarny tytuł. Czy jednak możemy w końcu liczyć na eliminację tych największych mankamentów? To jak zwykle będziemy musieli sprawdzić na własną rękę, kiedy już aktualizacja 4.02 się pobierze. Co jednak zmieniono w najnowszej wersji gry?

Zmiany na PC:

  • Powrót okluzji otoczenia opartej na horyzoncie.
  • Lepsze wykorzystanie CPU przy DX 12.
  • Zlikwidowano błąd, przez który sekcja „Moje nagrody” nie była zlokalizowana w REDlauncherze.
  • Naprawiono usterkę powiązaną z optymalizacją cząsteczek.
  • Naprawiono migoczący krajobraz Toussaint przy wyłączonym HairWorks.

Zmiany na konsolach:

  • Naprawiono problem z rozmazywaniem postaci podczas przerywników i dialogów na PS5.
  • Ulepszono tryb wydajności na next-genach.
  • Naprawiono usterkę pamięci przy RT na Xbox Series X, która doprowadzała do awarii.
  • Zlikwidowano problem z wydajnością po wczytaniu zapisu w Novigradzie i Beauclair.
  • Usunięto problem, przez który najstarszy zapis na PS5 mógł zostać usunięty.
  • Na past-genach pojawiły się brakujące „Miecze pierwszego sortu!”.
  • Zlikwidowano usterkę, która uniemożliwiała wykonanie szybkiego zapisu na Xbox One przy wykorzystaniu postępów międzyplatformowych.
  • W zadaniu Kto swe pole w czas zasiewa… gra nie będzie się zawieszać na next-genach, jeżeli Geralt odbiegnie od Shani po rozpoczęciu dialogu.

Fot. GOG

Efekty wizualne na PC i next-genach:

  • Nowy suwak Rozmycia w ruchu.
  • Naprawiono problem z teksturami cegieł.
  • Lepszy wygląd wody dzięki dodaniu refrakcji do odbić z RT i SSR.

Zadania i rozgrywka na wszystkich platformach:

  • Zlikwidowano usterkę, która powodowała, że włączenie Nowej Gry+ na nieodpowiednim zapisie uniemożliwiała uruchomienie rozszerzeń do ponownego włączenia produkcji.
  • Poszukiwania: schematy ulepszeń rynsztunku szkoły kota I – zlikwidowano usterkę, która powodowała ciągłą aktywność zadania, nawet po jego ukończeniu.
  • Przygotowania do bitwy – Dodano brakującą opcję dialogową.
  • Racja stanu – naprawiono problem z drzwiami, których nie dało się otworzyć.

Lokalizacja na wszystkich platformach:

  • Tradycyjny Chiński ze zaktualizowaną czcionką.
  • Lepsza koreańska lokalizacja dla wybranych kart do Gwinta.
  • Arabska lokalizacja z poprawioną interpunkcją.

Na szczególną uwagę zasługuje tu poprawa wykorzystania procesora w trybie DX 12. Mam nadzieje, że zmiana faktycznie będzie odczuwalna, jako że granie przy Ray Tracingu było istną katorgą nawet przy bardzo mocnych kartach graficznych. Być może produkcja rodzimego studia w końcu zacznie działać jak trzeba. Wszystkie wymienione podpunkty znajdziemy również na oficjalnej stronie Wiedźmina.

Źródło

Albert