Aktualizacja 4.02 do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon powoli wjeżdża na salony. Czy to oznacza, że możemy w końcu liczyć na lepsze wykorzystanie procesora w DX 12 i naprawę usterek graficznych?
CD-Projekt Red chwali się kolejną aktualizacją do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Mowa oczywiście o wariancie next-genowym, który nie zdobył zbyt dobrej sławy, szczególnie przez swój słaby stan. Naturalnym jest więc, że deweloper pracuje w pocie czoła, aby naprawić wszystkie usterki, które trapią ten legendarny tytuł. Czy jednak możemy w końcu liczyć na eliminację tych największych mankamentów? To jak zwykle będziemy musieli sprawdzić na własną rękę, kiedy już aktualizacja 4.02 się pobierze. Co jednak zmieniono w najnowszej wersji gry?
Zmiany na PC:
- Powrót okluzji otoczenia opartej na horyzoncie.
- Lepsze wykorzystanie CPU przy DX 12.
- Zlikwidowano błąd, przez który sekcja „Moje nagrody” nie była zlokalizowana w REDlauncherze.
- Naprawiono usterkę powiązaną z optymalizacją cząsteczek.
- Naprawiono migoczący krajobraz Toussaint przy wyłączonym HairWorks.
Zmiany na konsolach:
- Naprawiono problem z rozmazywaniem postaci podczas przerywników i dialogów na PS5.
- Ulepszono tryb wydajności na next-genach.
- Naprawiono usterkę pamięci przy RT na Xbox Series X, która doprowadzała do awarii.
- Zlikwidowano problem z wydajnością po wczytaniu zapisu w Novigradzie i Beauclair.
- Usunięto problem, przez który najstarszy zapis na PS5 mógł zostać usunięty.
- Na past-genach pojawiły się brakujące „Miecze pierwszego sortu!”.
- Zlikwidowano usterkę, która uniemożliwiała wykonanie szybkiego zapisu na Xbox One przy wykorzystaniu postępów międzyplatformowych.
- W zadaniu Kto swe pole w czas zasiewa… gra nie będzie się zawieszać na next-genach, jeżeli Geralt odbiegnie od Shani po rozpoczęciu dialogu.
Efekty wizualne na PC i next-genach:
- Nowy suwak Rozmycia w ruchu.
- Naprawiono problem z teksturami cegieł.
- Lepszy wygląd wody dzięki dodaniu refrakcji do odbić z RT i SSR.
Zadania i rozgrywka na wszystkich platformach:
- Zlikwidowano usterkę, która powodowała, że włączenie Nowej Gry+ na nieodpowiednim zapisie uniemożliwiała uruchomienie rozszerzeń do ponownego włączenia produkcji.
- Poszukiwania: schematy ulepszeń rynsztunku szkoły kota I – zlikwidowano usterkę, która powodowała ciągłą aktywność zadania, nawet po jego ukończeniu.
- Przygotowania do bitwy – Dodano brakującą opcję dialogową.
- Racja stanu – naprawiono problem z drzwiami, których nie dało się otworzyć.
Lokalizacja na wszystkich platformach:
- Tradycyjny Chiński ze zaktualizowaną czcionką.
- Lepsza koreańska lokalizacja dla wybranych kart do Gwinta.
- Arabska lokalizacja z poprawioną interpunkcją.
Na szczególną uwagę zasługuje tu poprawa wykorzystania procesora w trybie DX 12. Mam nadzieje, że zmiana faktycznie będzie odczuwalna, jako że granie przy Ray Tracingu było istną katorgą nawet przy bardzo mocnych kartach graficznych. Być może produkcja rodzimego studia w końcu zacznie działać jak trzeba. Wszystkie wymienione podpunkty znajdziemy również na oficjalnej stronie Wiedźmina.
Źródło