Half-Life 2 doczekał się modyfikacji, która wprowadza path tracing. Jest to zaawansowana technika renderowania, która staje się popularna za sprawą obecności w Cyberpunk 2077.
Gdzie deweloper nie może, tam modder przybędzie. Dokładnie tych słów użyłem w tytule wiadomości, która traktowała o modyfikacji naprawiającej wycieki pamięci w Wiedźminie 3. Dzisiejsza informacja nieco się jednak różni od tej ostatniej, ponieważ tym razem dotyczy ona gry dużo bardziej wiekowej. Ciężko więc wymagać od twórców, aby przygotowywali do niej kolejne aktualizacje.*
Half-Life 2 – bo o nim mowa – doczekał się właśnie nowej modyfikacji, której autorem jest Igor Zdrowowicz. Dzięki pracy, którą wykonał zobaczyliśmy kolejny tytuł, w którym zaimplementowano path tracing, a więc technologię, o której zrobiło się głośno za sprawą rodzimego Cyberpunka 2077.
— Igor Zdrowowicz (@igorzdrowowicz) April 4, 2023
Mod wprowadza oświetlenie i cieniowanie na zupełnie inny poziom, sprawiając, że dzieło Valve zyskało na spójności wizualnej. Grę możemy zobaczyć nie tylko na statycznych obrazkach, które umieściłem powyżej, ale również na materiale wideo na YouTube, gdzie całość widzimy w ruchu. Warto przy tym wspomnieć, że klimat produkcji nie zmienił się diametralnie po dodaniu nowej techniki renderowania, na co zwrócił z resztą uwagę jeden z komentujących poniższy film.
Path tracing, ale również tradycyjna forma śledzenia promieni to świetny sposób na szybkie odświeżenie lubianych klasyków. Efekty, jakie można uzyskać dzięki tym technikom są niejednokrotnie lepsze, niż przy pełnoprawnych remasterach, które czasami ograniczają się do podbicia rozdzielczości tekstur i lepszych cieni.
Oby takich modyfikacji było coraz więcej, bo dzięki nim mamy okazję odkryć nasze ulubione tytuły na nowo!
*Z drugiej jednak strony, taki Portal otrzymał oficjalne wsparcie dla RT.
DLSS 2 w kolejnych tytułach i premiera trybu Overdrive w Cyberpunk 2077
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.