Usługi subskrypcyjne są coraz bardziej popularnym zjawiskiem, jeśli chodzi o branżę gier. Potwierdza to najnowsza inicjatywa Mety – koncern wprowadza bowiem do oferty abonament Quest+.
Popularność Xbox Game Pass czy PlayStation Plus to niezaprzeczalny fakt – podobną drogą planuje także podążyć Meta, która postanowiła zaoferować graczom podobną ofertę płatnej subskrypcji z grami VR.
Meta Quest+ ma jednak zaoferować wyłącznie tytuły wykorzystujące obsługę wirtualnej rzeczywistości – co więcej, całość będzie funkcjonować właśnie w stylu podstawowego abonamentu PlayStation Plus.
Mowa więc o abonamencie, który co miesiąc będzie nam oferował dwie gry w ramach opłaty, a dodatkowo pozwoli nam także na kupno wielu różnorodnych tytułów ze znaczącymi rabatami, oczywiście biorąc pod uwagę ofertę sklepu Meta Quest.
W pierwszym miesiącu Meta zaoferowała nam dwie bardzo ciekawe produkcje – hitowe Pistol Whip oraz Pixel Ripped 1995, a więc tytuł stylizowany na zabawę retro. Co więcej, poznaliśmy także gry, które trafią do nas w przyszłym miesiącu – to Mighty Coconut’s Walkabout Mini Golf i MOTHERGUNSHIP: FORGE.
Usługa będzie dostępna na goglach Meta Quest 2 oraz Meta Quest Pro, a wkrótce po premierze także na Meta Quest 3. Na razie nie wiemy, kiedy abonament trafi do Polski, ale cena wydaje się być całkiem sensowna.
Miesięczna opłata za korzystanie z Meta Quest+ to 7,99 dolarów (ok. 33 złote bez podatku), z kolei roczny dostęp to koszt 59,99 dolarów (ok. 243 złote netto). Meta wystartowała także z promocją, w ramach której pierwszy miesiąc usługi kosztuje nas zaledwie 1 dolara, czyli nieco ponad 4 złote.
Nie da się ukryć, że to bardzo ciekawa inicjatywa – jeśli tylko jakość darmowych tytułów będzie zadowalająca, to można liczyć na spore zainteresowanie ze strony graczy.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.