Firma AMD opublikowała specjalną wersję sterowników przeznaczoną do premierowego hitu od Sony na PC, który zadebiutował oryginalnie na PlayStation 5 w 2021 roku. Od teraz nie powinniśmy mieć problemów z obsługą śledzenia promieni.
AMD opublikowało właśnie specjalną wersję sterowników do swoich kart graficznych. Mowa o wersji sygnowanej numerem 23.10.23.03, która jest odpowiedzią na problematyczne 23.7.2 WHQL. Te okazały się niezbyt stabilne w obliczu premierowej gry od Sony, która oryginalnie zadebiutowała na PlayStation 5.
Mam tu na myśli Ratchet & Clank: Rift Apart. Tytuł ukazał się w pierwszej kolejności na wspomnianym PS5 w 2021 roku. Od niedawna grą mogą cieszyć się również pecetowcy. Niestety, ale posiadacze kart AMD nie mogli poznać pełnego potencjału gry, o czym donosi serwis TechPowerUp.
Ratchet & Clank: Rift Apart z obsługą RT na Radeonach
Jednym z braków, z którymi musieli mierzyć się klienci Czerwonych, był nieobsługiwany ray tracing. Nowe sterowniki mają naprawiać stabilność podczas włączonego śledzenia promieni i DSR, a także poprawiać ogólną optymalizację tytułu.
Firma AMD opublikowała również listę znanych problemów, które mogą wystąpić w innych grach. Te wyglądają następująco:
- Nakładka wydajności może wskazywać N/A dla licznika FPS;
- Na kartach RX 7000 zauważono pojawianie się problemu, który polega na tym, że pobierany jest wysoki pobór mocy w trybie bezczynności. Pojawia się on przy korzystaniu z wybranych konfiguracji wieloekranowych przy mieszanych wyświetlaczach, które korzystają z wysokiego odświeżania i rozdzielczości;
- W Rocket League z ustawieniem Bloom na Off możemy natknąć się na sporadyczne problemy, które pojawiać mają się na takich kartach jak Radeon RX 6900 XT;
- Na kartach takich jak Radeon RX 5700 XT zaobserwowano kilkusekundowe problemy ze stabilnością w RuneScape;
- Przy wykorzystaniu kodeku AV1 w trakcie nagrywania oprogramowaniem Adrenaline Edition dźwięk może nie być zsynchronizowany z obrazem (przez pewien okres czasu);
- Przy włączonym SmartAccess Memory na Radeon RX 5600 XT mogą wystąpić spadki wydajności w grach na DX11. Rozwiązaniem tego problemu ma być w obecnej chwili rezygnacja z funkcji.
Całą notkę od firmy AMD znajdziemy pod tym adresem internetowym. Umieszczono tam listę kompatybilnych produktów.
Masz wolny internet? Złe wieści – poczekasz dłużej na Baldur’s Gate 3
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.