Producent kart graficznych NVIDIA przekazał właśnie informacje na temat nadchodzącej technologii DLSS 3.5. To ewolucja, z której skorzystają wszyscy posiadacze kart GeForce RTX.
NVIDIA nie próżnuje! Firma ogłosiła bowiem szereg nowości, wśród których nie zabrakło rozwinięcia techniki DLSS. Okazuje się, że zmiany są na tyle spore, że technologia doczekała się nowej wersji w postaci 3.5.
Czego jednak możemy się po niej spodziewać? Jak nie trudno się domyślić, nie jest to rewolucja, a raczej ewolucja. Zmiany są jednak na tyle duże, że dobrze powiedzieć o nich kilka słów. DLSS 3.5 pozwala osiągnąć nie tylko nieco lepszą wydajność, ale także lepszy obraz dzięki wykorzystaniu tzw. Ray Reconstruction.
DLSS 3.5 wykorzystuje Ray Reconstrucion, która ulepsza obraz korzystający z RT na wszystkich kartach GeForce RTX. Wszystko za sprawą zastąpienia dotychczas wykorzystywanych tzw. denoiserów. Od teraz przestrzeń między promieniami (sampled rays) jest wypełniona pikselami o wyższej rozdzielczości, które zostały wygenerowane za pomocą wyszkolonej sieci AI.
NVIDIA ogłosiła też wsparcie nowej technologii w kilku nadchodzących grach:
Matt Wuebbling, który pełni funkcję vp of marketing w NVIDII powiedział, że:
Światło wykorzystujące pełne śledzenie promieni było wielkim krokiem na naszej drodze do uzyskania fotorealistycznej grafiki w grach, co udało nam się osiągnąć w Cyberpunk 2077 RT Overdrive Mode, Minecraft z RTX oraz Portal z RTX. Za sprawą Ray Reconstrucion w NVIDIA DLSS 3.5 deweloperzy są wspomagani sztuczną inteligencją, która pomaga ulepszyć światy poprzez zwiększanie jakości obrazu bardziej niż było to dotychczas możliwe.
Technika DLSS 3.5 wydaje się być ewolucją, z której powinni skorzystać wszyscy posiadacze kart RTX. Dalsza poprawa wydajności gier oraz ulepszenie obrazu wykorzystującego śledzenie promieni wydaje się być naturalnym etapem w rozwoju technicznego aspektu gier wideo.
Źródło: Informacja prasowa
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.