Premiera gry Starfield za nami, a to oznacza, ze Bethesda zebrała dostatecznie dużo danych na jej temat. Wiemy już ile graczy miało okazje wznieść się w przestworza.
Starfield zadebiutował 6 września 2023 roku, co wystarczyło deweloperowi, aby zebrać nieco danych na temat tytułu.
Ten zdążył się pochwalić dwoma milionami graczy, którzy zdecydowali się na zabawę we wczesnym dostępie. Informował o tym PlayTracker na Twitterze, o czym pisaliśmy na łamach rtvManiaK. Według profilu, gra uzyskała milion graczy na Steam i milion na Xbox.
Nieco później do pochwał dołączył Phil Spencer, który przekazał, że w Strafielda grało jednocześnie milion osób.
Dodajmy do tego przychylne oceny recenzentów i mamy murowany sukces, czyż nie?
Okazuje się, że niekoniecznie, bowiem wielu graczy ma kompletnie inne zdanie na temat produkcji studia Bethesda. W Internecie nietrudno natrafić na opinie odbiorców i recenzje twórców, którzy zauważają bolączki omawianej gry.
Co ciekawe, takiego stanu rzeczy nie wykazuje Steam, gdzie w chwili pisania wiadomości Starfield zebrał 27 436 recenzji ze średnią pozytywnych not na poziomie 81%.
Sporo gorzej sytuacja wygląda na Metacritic. Tytuł zebrał bowiem 5.4 na 10 według graczy na komputerach PC oraz 6.1 na 10 na konsolach Xbox Series. To dość spora różnica względem ocen wystawianych przez profesjonalnych recenzentów, chociaż warto wspomnieć, że według Insider Gaming, to tzw. Review Bombing.
Mimo wszelkich bolączek, Starfield osiągnął kolejny sukces, o czym dowiadujemy się za sprawą oficjalnego profilu gry na Twitterze (via Insider Gaming).
Jak widać na załączonym wpisie, grę wypróbowało już 6 milionów graczy, co robi całkiem solidne wrażenie. Tak dobrze nie radziła sobie żadna gra Bethesdy wcześniej.
Jak widać, dzieło studia Bethesda osiągnęło sukces, i to mimo niedoróbek, z jakimi musi się ono borykać. Ograniczenia techniczne i słaba optymalizacja to tylko kilka mankamentów, jakie dają się we znaki podczas zwiedzania wszechświata. Przestarzały silnik, na którym zbudowano grę nie radzi sobie najlepiej, co widać choćby po częstych ekranach ładowania. Niektórzy oczekiwali czegoś innego po produkcji, która miała pozwolić na nieskrępowaną eksplorację kosmosu.
Źródło: Insider Gaming, Twitter, Metacritic, Steam
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.