>

Nowy, elektryczny rower gravelowy od Specialized to kawał kapitalnego sprzętu

Specialized to znany producent rowerów z wysokiej półki – do sprzedaży trafia właśnie flagowy model z napędem elektrycznym. Specialized Creo 2 to naprawdę świetnie wyposażony i bardzo elegancko prezentujący się jednoślad.

Nowy rower elektryczny od Specialized jest dostępny w trzech wariantach – każdy z nich posiada jednak autorski silnik Specialized 1.2. To jednostka montowana centralnie w mufie suportu, z maksymalną mocą 320W oraz momentem obrotowym wynoszącym 50 Nm.

Nawet 190 km zasięgu!

Możliwości roweru zwiększa oficjalna aplikacja Specialized, która dzięki rejestracji naszej jazdy jest w stanie lepiej dopasować przełożenia do danego typu terenu. Bateria ma natomiast pojemność 320 Wh i w zależności od poziomu wsparcia, ma zapewnić pracę nawet przez 190 km jazdy. To oczywiście zależy także od typu drogi, po jakiej się poruszamy.

Producent postawił na renomowaną, 12-stopniową przekładnie SRAM Eagle, a także hydrauliczne hamulce tarczowe tej samej marki. Świetnie prezentuje się także zawieszenie. Rower posiada widelec Future Shock 3.0 z systemem amortyzacji ciała o skoku 30 mm, a także teleskopową sztycę ułatwiającą zmianę wysokości siodełka.

fot. Specialized

Całość uzupełniają 29-calowe opony Tracer Pro oraz wyświetlacz Mastermind TCU, który prezentuje wszystkie najważniejsze informacje dotyczące poziomu asysty silnika elektrycznego czy rozwijanej prędkości. Rama roweru została wykonana z karbonu, a waga poszczególnych wariantów waha się od 14,47 kg (podstawowa wersja Comp) do 12,96 kg (wersja S-Works).

fot. Specialized

Różnicę pomiędzy poszczególnymi wariantami stanowią także koła – w przypadku podstawowego wariantu znajdziemy koła DT Swiss G540, wariant Expert posiada obręcze Roval Terra C, z kolei wersja S-Works stawia na koła Roval Terra CLX II.

fot. Specialized

Świetny rower, to i wysokie ceny…

Z tego powodu biorą się także spore różnice w cenach poszczególnych wariantach. Inna sprawa, że rower do najtańszych nie należy:

Wszystkie rowery są już dostępne w polskim sklepie marki.

źródło

Amadeusz Cyganek

Komentarze

  • Cena go dyskwalifikuje całkowicie. Może znajdzie się kilku jeleni, ale serio? Rower to nie auto.

    • Dokładnie trzeba na łep spaść kilka razy żeby wydać 60 koła. Szosa 12 tys na tiagrze od S.

  • - silnik jest zamontowany w mufe suportu, nie piascie kola, zaden rower Specialized nie ma silnika w piascie

    - widelec nie ma amortyzacji o skoku 100mm, to jest system amortyzacji kierownicy/ciala o skoku 30mm

    - sztyca nie jest amortyzowana, to sztyca teleskopowa do latwej zmiany wysokosci siodelka

    • Autor artykułu nawet nie wie o jakim rowerze pisze brawo !!😭🤣😂 To nie MTB tylko Gravel !! Zanim napiszesz następny gniot , cis liznij tematyki .

      • Właściwie to nie wiem, dlaczego w tekście znalazło się MTB, to musiało być po prostu roztrzepanie. :) Dzięki za zwrócenie uwagi!