>

Generowanie klatek AMD nie tylko na najnowszej serii GPU. Technologię sprawdzi więcej osób

AFMF czyli AMD Fluid Motion Frames nie tylko dla kart graficznych RX z serii 7000. Z technologii na poziomie sterownika skorzystają również posiadacze poprzedniej generacji GPU firmy.

Technologia i optymalizacja gier znajduje się w dość niejednoznacznym miejscu. Z jednej strony możemy liczyć na imponujące możliwości skalowania rozdzielczości jak FSR lub DLSS oraz na generowanie klatek od AMD i NVIDII. Niemniej z drugiej strony dostajemy gry, które są zoptymalizowane co najmniej słabo, wymuszając na nas korzystanie ze wcześniej wspomnianych funkcji.

Co by jednak nie mówić o tych kwestiach, na pewno dobrze jest mieć możliwość zwiększenia płynności rozgrywki w tytule, który w danym momencie ogrywamy. Nie tak dawno temu informowałem Was o debiucie FSR 3, która wprowadza funkcję Fluid Motion Frames, a więc generowania klatek, będącego swoistą odpowiedzą na Frame Generator (FG) od NVIDII.

Funkcja potrafi być całkiem efektywna, co bez problemu sprawdzimy na przykładzie Forspoken, a więc tytułu, który posiada darmową wersję demonstracyjną na Steam. Fluid Motion Frames wbudowany w grę może zostać sprawdzony nawet na kartach graficznych NVIDIA GeForce RTX serii 20.

AMD Fluid Motion Frames również dla RX 6000

Jeśli jednak posiadamy kartę graficzną od AMD RX z serii 7000, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby funkcję wykorzystać w innych tytułach za pomocą opcji w sterowniku. Teraz z funkcjonalności skorzystają również posiadacze starszych kart graficznych producenta.

Mowa o RX serii 6000. Osoby wyposażone w układy z tej półki będą mogły wypróbować AFMF na własnej skórze w różnych tytułach. Sterowniki znajdziemy pod wskazanym adresem internetowym i również w tym miejscu poznamy więcej szczegółów.

Udostępnienie omawianej technologii na starszych GPU wydaje się być krokiem w dobrą stronę. W końcu im więcej osób może skorzystać z poprawy płynności, tym lepiej.

Źródła: 1, 2, 3

Albert