Zgodnie z zapowiedziami, CD Projekt zakończył oficjalne wsparcie dla niegdyś bardzo popularnej, wiedźmińskiej gry karcianej – Gwint. Teraz rozwój tego tytułu mają przejąć jego fani.
To ruch, który był zapowiadany przez deweloperów z CD Projekt od dawna. Po blisko 5 latach rozwoju gry, twórcy poinformowali o zaprzestaniu wsparcia technicznego oraz pod kątem aktualizacji dla niegdyś popularnej karcianki w klimatach Wiedźmina – Gwinta.
Deweloperzy po publikacji ostatniej aktualizacji o numerze 11.10 oficjalnie przekazali tytuł w ręce fanów gry. Ma się to odbyć w dość ciekawy i interesująco zaplanowany sposób.
CD Projekt zaproponował bowiem powstanie specjalnej Rady ds. Balansu, która ma na celu nadzorowanie potencjalnych zmian, które pojawią się w strukturze tego tytułu.
Jej wybór ma opierać się na głosowaniu zorganizowanym wewnątrz gry. Mowa o specjalnym interfejsie, w którym gracze mają głosować np. nad mocą poszczególnych kart. Ich zastosowanie ma trwać tyle, ile będą chcieli sami gracze.
Już 24 października deweloperzy wprowadzą kolejny tryb sezonowy w grze – zapewne wówczas będziemy już pierwszym świadkami zmian w balansie rozgrywki.
Decyzja CD Projektu nie jest oczywiście przypadkowa – liczba graczy toczących kolejne partyjki w Gwincie znacząco spadła na przestrzeni ostatnich lat, a potwierdzeniem tego stanu rzeczy jest m.in. wycofanie z obrotu wersji przeznaczonych na konsole PlayStation 4 i Xbox One.
Czas pokaże, czy gra będzie mieć swoje drugie życie, czy też będziemy mieć do czynienia z jej powolną agonią.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.