Już wkrótce w Europie pojawi się nowy, bardzo ciekawy model roweru elektrycznego. Anod Hybrid E-Bike to sprzęt, który korzysta zarówno z klasycznej baterii, jak i samoładujących się superkondensatorów.
Technologia superkondensatorów nie jest niczym nowym – co więcej, stosunkowo niedawno pisaliśmy dla Was o bardzo ciekawym projekcie jednośladu bazującego wyłącznie na tym rozwiązaniu:
Zanim jednak francuski rower pozbawiony baterii trafi do szerszej sprzedaży, bardzo ciekawą propozycję ma dla nas firma Anod.
Standardowa bateria to tylko baza. Szybkie ładowanie!
Model Anod Hybrid E-Bike to bowiem sprzęt, którego zasilanie bazuje na dwóch elementach – klasycznej baterii oraz superkondensatorach. To rozwiązanie pozwoli na znacznie szybsze uzupełnianie energii oraz zwiększenie wydajności całego zestawu w kwestii oczekiwanego zasięgu.
Oczywiście schemat działania superkondensatorów jest klasyczny – będą one ładowane podczas hamowania, natomiast energia będzie uwalniana w razie potrzeby.
W przypadku tego roweru niewielka bateria litowo-jonowa zapewni zasięg na poziomie zaledwie 5-10 kilometrów. Wraz z zastosowaniem superkondensatorów możemy jednak liczyć na zasięg od 30 do 70 kilometrów.
Rower posiada także bardzo solidne podzespoły – Anod Hybrid E-Bike bazuje na silniku o momencie obrotowym wynoszącym 60 Nm, z kolei napęd – zamiast klasycznego łańcucha – wykorzystuje pasek.
Ponadto możemy liczyć na hydrauliczne hamulce marki SRAM, a także solidne opony Continental. Rower wyposażono także w błotniki, a opcjonalnie możemy wyposażyć ten jednoślad w bagażniki z tyłu i z przodu.
Producent wystartował już z przedsprzedażą tego roweru. Jego rynkowy debiut ma nastąpić wiosną przyszłego roku, a cenę ustalono na poziomie 3499 euro, czyli ok. 15 600 złotych.
Zobacz również:
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.