>

Elektryczny MTB jak złoto. Z takim rowerem można jechać w góry

Francuska marka Lapierre zaprezentowała efektowny i znakomicie wyposażony elektryczny rower MTB. Model Lapierre Overvolt GLP III bez wątpienia ma aspiracje do bycia czołowym przedstawicielem gatunku elektrycznych MTB z wysokiej półki.

Nowy rower Lapierre wygląda naprawdę efektownie. To konstrukcja, której rama została wykonana w całości z karbonu, więc o jej wytrzymałość i lekkość nie trzeba się obawiać.

fot. Lapierre

Ponadto – w porównaniu do poprzedniej generacji – zmieniła się nieco geometria ramy. Producent postanowił spłaszczyć główkę ramy, jednocześnie nieco zwiększając kąt rury podsiodłowej. Dzięki specjalnemu ulokowaniu akumulatora udało się także znacząco obniżyć i scentralizować środek ciężkości.

Świetna bateria i mocarny silnik na pokładze

Mimo to rower waży swoje – to ciężar 23,8 kg, co po części jest zasługą solidnej baterii. To ogniwo o pojemności 725 Wh, a więc o 50% większej, niż w poprzedniej generacji tego modelu. Przez to bateria waży 3,8 kilograma, a swoje robi także świetny silnik.

fot. Lapierre

Producent postawił bowiem na model Bosch Performance Line CX Race, a więc jednostkę o maksymalnej mocy 600W z momentem obrotowym na poziomie 85 Nm i maksymalnym poziomem wspomagania 400%.

Oczywiście możemy także liczyć na bardzo dobre zawieszenie – widelec pozwala na skok na poziomie 170 mm, z kolei tylny damper umożliwia zakres ruchu koła w zakresie 173 mm. Ponadto producent zastosował rzecz jasna teleskopową sztycę siodełka.

fot. Lapierre

Tylne koło ma średnicę 27,5″, z kolei frontowe – 29″. Obydwa bazują na szerokich oponach firmy Schwalbe.

fot. Lapierre

Trzy warianty – każdy bardzo drogi

Nowy rower marki Lapierre jest dostępny w trzech wariantach:

  • Overvolt GLP III Elite – silnik Bosch Performance Line CX, koła Lapierre eAM+, 12-rzędowa kaseta Shimano XT, zawieszenie Fox Performance Elite – 9499 euro (ok. 42,5 tysiąca złotych)
  • Overvolt GLP III SE – silnik Bosch Performance CX Race, koła Mavic E-Deemax, 12-rzędowa kaseta Shimano XTR, zawieszenie Fox Performance Elite – 11 999 euro (ok. 53,5 tysiąca złotych)
  • Overvolt GLP III Team – silnik Bosch Performance CX Race, koła Mavic E-Deemax, 12-rzędowa kaseta Shimano XTR, zawieszenie RockShox ZEB Ultimate / Super Deluxe Ultimate – 12 499 euro (ok. 56 tysięcy złotych)

Wszystkie warianty tego roweru trafią do sprzedaży w zimie.

fot. Lapierre

Zobacz również:

źródło

Amadeusz Cyganek

Komentarze

  • Od razu motorek i po co się rozdrabniać. To pod góre to się nadaje ale do zapuerdzielania,w dól , ostre zakręty i skoki to ten słoń się nie nadaje. A jak bateria się skończy to weź go depcz. 24kg Mój waży 12kg i się nie chce go pozbyć na nowszy i wytrzymalszy bo ważą te canyony 14-16kg w zależnosci od modelu. Nie dziękuję za dziadkowy rower

  • Koło przednie 27,5", a frontowe 29". Czyli dwa przednie, coś nowego😁.
    Raczej jest to MULET czyli front/przód 29", a tył/rear 27,5"
    To był chyba czeski błąd.