Niebawem Starfield otrzyma opcje, które pomogą zwiększyć wydajność. Do gry trafią bowiem technologie NVIDIA DLSS 3 oraz (później) AMD FSR3. Tym samym gracze będą mogli skorzystać z funkcji generowania klatek, nawet jeśli nie posiadają najnowszych kart graficznych RTX z serii 40.
Kurz po premierze Starfielda nieco opadł. Tytuł okazał się sporym sukcesem, przynajmniej jeśli chodzi o statystyki. Gorzej wypadł odbiór graczy, co było spowodowane niespełnionymi oczekiwaniami, a także problemami z optymalizacją.
Stosunkowo słabe działanie gry można było częściowo zniwelować dzięki obecności technologii FSR2, co jednak nie było idealnym rozwiązaniem, szczególnie dla posiadaczy kart firmy NVIDIA, którzy mogliby przecież skorzystać z konkurencyjnego DLSS. Na szczęście Bethesda zapowiedziała swego czasu, że technika niebawem zostanie zaimplementowana.
Teraz już wiemy, że rzeczona opcja pojawi się w grze w przyszłym tygodniu, o czym informuje studio za pośrednictwem swojego Twittera.
Na zwykłym skalowaniu obrazu nie koniec, gdyż jak możemy przeczytać w powyższym komunikacie, do Starfielda trafi również opcja generowana klatek, z której skorzystają posiadacze kart RTX z serii 40.
W odpowiedzi na powyższy post Bethesda dodała również kolejną informację, która potwierdziła, że w kolejnej łatce do gry zawita AMD FSR3, a więc technologia generowania klatek opracowana przez Czerwonych.
Można rzec, że lepiej późno niż wcale. Osoby, które nadal ogrywają Starfielda, oraz ci, którzy dopiero wskoczą do kosmicznej przygody powinni dostać płynniejsze i przyjemniejsze w odbiorze doświadczenie.
Na sam koniec warto dodać, że aktualizacja ma również wprowadzić inne optymalizacje i ulepszenia, a także kontrolę HDR i obrazu. Ponadto jest ona częścią programu Beta, a więc musimy wybrać odpowiednią opcję w kliencie Steam.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.