Warszawa może pochwalić się pierwszym w tej części Europy miejscem tego typu – to melt museum oferujące gościom podróż w świat sztuki nowych mediów, technologii i rozrywki.
Otworzyło się melt museum, nowe miejsce w centrum stolicy przy Placu Powstańców Warszawy 2A, w którym zwiedzający mogą „zanurzyć się” w przestrzeniach przepełnionych immersyjnymi doświadczeniami. Na trzech kondygnacjach liczących łącznie ponad 600 metrów kwadratowych powstało aż 14 pomieszczeń wypełnionych nowymi technologiami i autorskimi, multisensorycznymi instalacjami.
Za koncept melt museum, kreacje i technologię odpowiadają jego twórcy: Kamila Staszczyszyn i Kuba Matyka ze studia MELT IMMERSIVE, a za warstwę muzyczną przedsięwzięcia – współtwórca duetu RYSY, kompozytor i producent Wojciech Urbański, który skomponował ścieżkę dźwiękową.
Jak czytamy w informacji prasowej, melt museum wykracza poza ramy tradycyjnego muzeum, oferując gościom sensoryczną podróż w świat sztuki nowych mediów, technologii i pochłaniającej rozrywki.
Jej początkiem jest pierwsza stała ekspozycja Artificial Dreams, poświęcona relacji człowieka ze sztuczną inteligencją, balansująca pomiędzy techno utopią a cyberpunkową wizją przyszłości w dynamicznej, audiowizualnej oprawie. To miejsce zostało stworzone dla wszystkich ludzi – bez ograniczeń wiekowych, dlatego wizyta w melt museum będzie idealna zarówno na randkę, wypad z przyjaciółmi, jak i spędzanie czasu całą rodziną. Tu każdy znajdzie coś dla siebie, bo atrakcji nie brakuje.
Od progu gości wita the rift 2023, czyli „oko” meltaversum, wszechobecnej sztucznej inteligencji, które śledzi każdy ruch. Bramę do doświadczeń na wyższym poziomie otworzy m.in. hyperspace 2023, odbijający w lustrzanym wymiarze multiplikujące się hologramy czy the grid 2023, który zabierze odwiedzających w międzygalaktyczną podróż pełną świateł i dźwięków.
W melt museum zaciera się granica pomiędzy światem rzeczywistym a wirtualnym. Twórcom zależało bowiem, by dzięki immersyjnym doświadczeniom przenieść odbiorcę w inny wymiar i sprawić, by na chwilę zapomniał o tym, co go na co dzień otacza.
Partnerem technologicznym wystawy Artificial Dreams jest firma NVIDIA. Immersyjne instalacje powstały z wykorzystaniem kart graficznych GeForce RTX, będących elementem platformy NVIDIA Studio, skierowanej do artystów, projektantów, inżynierów i specjalistów, potrzebujących najlepszych narzędzi do pracy z obrazem, wideo czy wirtualną rzeczywistością. W skład platformy Studio wchodzą wydajne karty graficzne, specjalistyczne oprogramowanie oraz dedykowane sterowniki Studio, zapewniające optymalną produktywność i stabilność pracy.
Tworzymy coraz większe i lepsze grafiki nieustannie rozwijając naszą pasję i realizując wymarzone projekty, jak melt museum. Sprzęt, na którym pracujemy, musi im równać, a karty GeForce RTX to gwarancja szybkości i wygody działania
– mówią Kamila Staszczyszyn i Kuba Matyka.
Melt Immersive to wielokrotnie nagradzane studio, założone przez duet twórców: Kamilę Staszczyszyn, i Kubę Matykę, wyróżnionych w rankingu NewEurope100, najbardziej innowacyjnych twórców w Europie Środkowo-Wschodniej, opracowanym przez Financial Times. Ich projekty artystyczne, takie jak immersyjna wystawa Moments w Atelier Des Lumieres w Paryżu czy Turbulence podczas Ars Electronica Festival w Austrii, zdobyły międzynarodowe uznanie.
Na swoim koncie Kamila Staszczyszyn i Kuba Matyka mają współprace z polskimi artystami: zespołem PRO8L3M, Hanią Rani, Dawidem Podsiadłą, Sokołem. Tworzyli też teledyski dla światowych gwiazd: Empire Of The Sun, PNAU, Bebe Rexhy i Troye Sivana.
Informacja prasowa
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.