>

To elektryczny rower górski z wysokiej półki. Pełne zawieszenie robi robotę!

Hiszpańska marka Unno zaprezentowała nowy, elektryczny rower górski wyposażony w pełne zawieszenie. To lekka konstrukcja, dostępna w dwóch wariantach, różniących się osprzętem.

Nowy rower elektryczny od marki Unno to stosunkowo lekki jednoślad – cała konstrukcja waży nieco ponad 18 kilogramów. Choć rower dostępny jest w dwóch różnych wariantach – Factory i Race – to baza w postaci lekkiej, efektownie wyglądającej ramy jest taka sama.

Na pokładzie roweru Unno IKKI znajdziemy silnik TQ HPR50 o mocy 300W i momencie obrotowym 50 Nm. Ta jednostka odznacza się bardzo cichą pracą, a dodatkowo pokryto ją specjalną osłonką, która ma zapobiec uderzeniu przez twarde przedmioty, chociażby skały.

fot. Unno

Bateria nie jest specjalnie pojemna – to ogniwo 360 Wh, ale istnieje możliwość dorzucenia dodatkowego ogniwa, którego pojemność to 160 Wh.

Pełne zawieszenie to mus w rowerze tej klasy

Oczywiście rower posiada pełne zawieszenie – z przodu znajdziemy widelec Fox 38 Float Factory o skoku 170 mm, z kolei z tyłu umieszczono damper Fox Float X2 Factory o skoku 160 mm. W obydwu wariantach znajdziemy także hamulce Formula Cura 4 o średnicy 220 mm z tyłu i 203 mm z przodu, a także opony Maxxis. Nie brak także zintegrowanego wyświetlacza, umieszczonego na ramie roweru.

fot. Unno

Różnica pomiędzy obydwoma wersjami objawia się w grupie osprzętu. W przypadku wersji Race możemy liczyć na 12-stopniowy napęd SRAM GX AXS T-Type, z kolei w wariancie Factory – SRAM XX AXS T-Type. Producent zdecydował się także na dwie różne sztyce podsiodłowe – w wersji Race jest to OneUp Dropper ze skokiem 120 mm, z kolei wariant Factory otrzymał model RockShox Reverb AXS ze skokiem 125 mm.

Nowe rowery marki Unno pojawiły się już w sprzedaży w trzech rozmiarach ramy. Za wersję IKKI Race trzeba zapłącić 10 295 euro (ok. 44 700 złotych), z kolei wariant IKKI Factory wyceniono na 13 095 euro (ok. 56 800 złotych).

Zobacz również:

źródło

Amadeusz Cyganek