Na rynku hulajnóg i rowerów elektrycznych na wynajem niebawem dojdzie do wielkiej transakcji. Przedwstępną umowę o połączeniu swoich sił podpisały da znane podmioty – TIER oraz Dott.
Zarówno TIER jak i Dott to operatorzy hulajnóg, którzy znani są także w naszym kraju. O ile pojazdy drugiej z marek są dostępne tylko w Warszawie, tak hulajnogi Tier są dostępne w aż 95 polskich miastach. Oprócz największych miast, takich jak Kraków, Warszawa, Gdańsk czy Wrocław, hulajnogi tej marki znajdziemy m.in. Andrychowie, Mińsku Mazowieckim, Niepołomicach czy Żywcu.
Teraz te dwa znane podmioty postanowiły połączyć swoje siły, ogłaszając wstępne porozumienie.
Na ten moment Zarówno TIER, jak i Dott będą kontynuować działalność pod własnymi markami. Finalizacja całej transakcji ma zostać domknięta w ciągu dwóch dni od daty podpisania umowy przedwstępnej.
W ten sposób na rynku pojawi się podmiot z łącznymi przychodami w wysokości 250 mln euro i obsługą ponad 125 mln podróży rocznie w ponad 20 krajach.
Zmian dla użytkowników nie będzie – przynajmniej na razie
W najbliższym czasie raczej trudno spodziewać się większych zmian dla użytkowników obydwu operatorów hulajnóg i rowerów na wynajem. Użytkownicy nadal będą korzystać z pojazdów TIER i Dott poprzez ich dedykowane
aplikacje. Obydwa podmioty nie wykluczają jednak, że w przyszłości dojdzie do ich połączenia pod jedną marką – zapewne mowa tutaj o TIER.
Jak widać, rywalizacja na rynku mikromobilności stale się zwiększa. Tak duża konsolidacja pokazuje, że poszczególni operatorzy zwierają szyki w coraz bardziej zaciętej walce o klienta.
Zobacz również:
- Hulajnoga elektryczna do 1000 złotych. Co (i czy warto) wybrać?
- Test taniego roweru elektrycznego PVY Z20 PRO, czyli Wigry 5 na sterydach
- Test taniego roweru elektrycznego Eleglide M1 Plus. Wygodna podróż w dobrej cenie?
- Najlepsze rowery elektryczne do 5000 złotych
- Przyczajony tygrys, ukryty mustang czyli TEST hulajnogi Angwatt C1
źródło: TIER Mobility
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.