>

Microsoft może przygotowywać własne skalowanie rozdzielczości SI. Miałyby na nim skorzystać zarówno gry i aplikacje

Możliwe, że za jakiś czas doczekamy się skalowania rozdzielczości AI od Microsoftu. Funkcja miałaby działać nie tylko z grami, ale również aplikacjami.

Nowe gry nierzadko korzystają z różnych opcji skalowania rozdzielczości. Swoje wersje udostępniają graczom m.in. AMD czy NVIDIA w postaci FSR oraz DLSS. Nie brakuje również Intela ze swoim XeSS. Okazuje się, że do gry może dołączyć kolejny zawodnik w postaci Microsoftu.

Donosi o tym jeden z użytkowników portalu X (dawniej Twitter). Mowa o @PhantomOfEarth, który przekazał informację na temat opcji Automatic Super Resolution, którą odnalazł na Windows 11 24H2 w wersji insider build.

Sklaowanie SI nie tylko dla gier

Opcja miałaby działać globalnie lub w odniesieniu do wybranej przez użytkownika aplikacji. Portal Video Cardz stwierdził, że funkcja być może będzie korzystać z rdzeni AI lub z NPU.

Jednym z zastosowań miałyby być naturalnie gry, choć jak zauważa TechPower Up, w opisie funkcji znajdujemy fragment, który wskazuje na jej działanie we wspieranych grach, co może sugerować, że nie każdy tytuł skorzysta ze skalowania od Microsoftu.

Poza tym skalowanie AI miałoby zostać wykorzystane przy aplikacjach UWP, takich jak te wykorzystywane do wideokonferencji.

Źródła: 1, 2, 3

https://www.mobimaniak.pl/376336/redmi-g-pro-27-monitor-mini-led/

Albert