>
Kategorie: GryNewsy

Generowanie klatek dla wszystkich już oficjalnie. Starfield dostaje aktualizację

Starfield otrzymał aktualizację, w której oficjalnie wprowadzono FSR 3.0 oraz XeSS. Ta pierwsza funkcja poza skalowaniem rozdzielczości oferuje graczom również generowanie klatek i to niezależnie od tego, kto jest producentem naszej karty graficznej.

Od premiery Starfielda minęło już nieco czasu. Mimo mieszanego odbioru, doszły nas słuchy o osiągnięciach omawianego tytułu, a także jego dalszych losów.

Produkcja Bethesdy na portalu Metacritic (na Xbox Series X) zebrała dobre noty od krytyków, a także co najwyżej średnie od graczy. Ci drudzy przyznali bowiem 6.9 na 10. Na Steam jest jeszcze nieco gorzej, bo tam możemy zobaczyć 62% pozytywnych recenzji.

Mimo, że kurz po debiucie opadł, a opinie pozostawiają nieco do życzenia, Bethesda nadal rozwija tytuł. Najnowsza aktualizacja wprowadza do gry m.in. generowanie klatek, które jest dostępne nie tylko dla posiadaczy kart graficznych określonego producenta. Mowa oczywiście o FSR 3.0 – technice, którą dodano do gry już wcześniej, niemniej teraz funkcja wyszła z fazy beta.

W wiadomości opublikowanej na bethesda.net możemy przeczytać, że do gry dodano AMD FidelityFX SuperResolution 3 na komputerach. To nie wszystko, bo dodano również technikę skalowania rozdzielczości Intel Xe Super Sampling, czyli XeSS.

Naprawiono również kilka błędów takich jak błąd graficzny z chmurami przy włączonym DLSS Performance, a także zajęto się dwoma sytuacjami związanymi ze stabilnością. Oczywiście na tym nie koniec, dlatego osoby zainteresowane mogą zerknąć pod wskazany link, gdzie wszystko zostało wymienione. Bethesda odsyła w swoim tekście również do innego wpisu, w którym nieco szerzej opisano działanie FSR 3.0 w Starfield. Możemy tam przeczytać, że poza skalowaniem rozdzielczości otrzymujemy również funkcję generowania klatek.

Źródła: 1, 2, 3, 4, 5, 6

https://www.mobimaniak.pl/377101/elden-ring-shadow-of-the-erdtree-zwiastun/

Albert