Tego raczej niewielu się spodziewało – w sieci pojawiają się coraz częstsze doniesienia o sporych problemach ze stabilną pracą topowych CPU Intela. Procesory – takie jak Core i9-13900K – mają kłopoty głównie z grami stworzonymi z pomocą tylko jednego silnika.
Topowe procesory Intela to sprzęty, które kosztują naprawdę spore pieniądze – mimo tego, że oferują naprawdę spore wydajność, to czasami są także źródłem zaskakujących kłopotów.
Jak się okazuje, topowe CPU w postaci Core i9-13900K, Core i9-14900K, Core i7-13700 oraz Core i7-14700 mają spore problemy z poprawnym działaniem w wybranych grach korzystających z silnika Unreal Engine.
Jak wynika z analizy firmy RAD, należącej do Epic Games i odpowiedzialnej za niegdyś bardzo popularny kodek wideo Bink, problem jest związany z kombinacją ustawień BIOS-u, a także wysokiego taktowania i zużycia energii.
Choć kwestia nadmiernego obciążenia w grach z Unreal Engine dotyczy niewielkiego odsetka tych CPU, problem istnieje i jest znany. Pojawia się on chociażby w grach Warhammer: Vermintide 2 oraz Warhammer 40,000: Darktide.
Wspomniane CPU mają w tych grach tendencję do crashowania, a jedynym skutecznym rozwiązaniem jest ograniczenie taktowania tzw. rdzeni wydajnościowych.
Podobne kłopoty zgłaszali także gracze w takich tytułach, jak Remnant 2, Star Wars: Jedi Survivor czy Lies of P.
Co ważne, winą za ten stan rzeczy Intel obarczany jest przez solidne konsorcjum – zgodnie na ten temat wypowiada się zarówno Epic Games, jak i deweloperzy wspomnianych tytułów czy Nvidia.
Wygląda więc na to, że jeżeli jesteście dotknięci tym problemem, to nie pozostaje Wam nic innego, jak… ograniczyć wydajność CPU kosztujących nawet ponad 2500 złotych. I to wcale nie jest żart.
Zobacz również:
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.