Garmin opublikował raport pokazujący skuteczność systemu InReach SOS. W ubiegłym roku wsparcie ratownicze zostało udzielone w ponad 100 krajach i dotyczyło wielu różnorodnych wezwań.
Garmin InReach to płatna subskrypcja, która pozwala na skorzystanie ze wsparcia w przypadku zagrożenia zdrowia i życia. Bazuje ona na wykorzystaniu łączności z satelitami Iridium, a także kontakcie z centrami pomocy Garmin Response, działającymi 24/7. Warto wspomnieć, że usługa jest dostępna w ponad 200 krajach (w tym w Polsce) w 210 językach.
100 krajów, 3 oceany, tysiące wezwań
Garmin opublikował najnowszy raport dotyczący skuteczności tego rozwiązania – wynika z niego, że w 2023 r. udzielono pomocy osobom w 100 krajach oraz na trzech oceanach.
Znakomita większość przypadków – ok. 1/3 – dotyczyła wypadków związanych z wędrówkami i wspinaczkami. Na drugim miejscu znalazły się wezwania do wypadków drogowych, natomiast na trzecim – do kontuzji odniesionych wskutek jazdy na motocyklu.
Garmin wspomina jednak, że pojawiały się także przypadki katastrof lotniczych, spotkań z niedźwiedziami grizzly czy przeciekających łodzi. Osoby poszukujące pomocy najczęściej zgłaszały się z przypadkami kontuzji czy też awarii pojazdów.
Choć najczęściej wzywaliśmy pomoc w odniesieniu do własnych problemów (blisko połowa przypadków), to często chodziło także o kontuzje czy wypadki towarzyszy naszej podróży.
Pomoc udzielana była najczęściej za pośrednictwem helikoptera – często wykorzystywano także ambulans oraz zespoły ratowniczo-poszukiwawcze.
Choć Garmin nie poinformował o konkretnej liczbie przypadków wezwania pomocy w roku 2023, to wiadomo, że przez 11 lat działania usługi do 2022 r. zarejestrowano ponad 10 tysięcy wezwań.
To więc usługa, która w przypadku braku zasięgu sieci komórkowej niejednokrotnie może nam uratować życie, co potwierdzają statystyki.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.