Marka Specialized wprowadza na rynek nowy rower wyposażony w napęd elektryczny. To jednak – dość nietypowo – jednoślad typu longtail, który prezentuje się naprawdę interesująco. A na dodatek za moment trafi do sprzedaży w Europie.
Specialized to marka, która kojarzy nam się raczej z produkcją jednośladów górskich lub trekkingowych. Model Specialized Turbo Porto to bowiem rower elektryczny typu longtail, który prezentuje się naprawdę elegancko.
Rower osadzono bowiem na ramie wykończonej w kolorze srebrnym, z grubymi rurami zapowiadającymi spory udźwig. I tak faktycznie jest – wynosi on aż 200 kg, z czego 60 kg na tylnej platformie oraz 20 kg na frontowej.
By udało się sprawnie przewieźć tak spory ładunek, rower korzysta z silnika Specialized 2.2 Cargo umieszczonego centralnie o mocy szczytowej 710W oraz momencie obrotowym wynoszącym 90 Nm. Solidnie wygląda także bateria – to ogniwo o pojemności 719 Wh, a Specialized gwarantuje jazdę przez 5 godzin na jednym ładowaniu.
Rower korzysta także z automatycznej przekładni Enviolo bazującej na pasku, przez co cała konstrukcja jest praktycznie bezobsługowa.
Niestety, brak tutaj jakiejkolwiek amortyzacji, za wyjątkiem teleskopowej sztycy siodełka. Zaletą jest za to zastosowanie opon Pathfinder o szerokości aż 2,8″ – 24-calowej z przodu oraz 20-calowej z tyłu.
Jedną z przeszkód w kontekście zakupu może być cena roweru – ta została ustalona na poziomie 6500 euro, co przekłada się na ok. 28 tysięcy złotych. Sporo, ale to naprawdę dobrze wyposażony longtail (poza zawieszeniem rzecz jasna).
Zobacz również:
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.