AMD zapowiedziało FSR 3.1. Technika ma wnieść poprawki w jakości wyświetlanego obrazu, a także możliwość wykorzystania funkcji generowania klatek ze skalowaniem innym, niż to od AMD.
Skalowanie rozdzielczości czy generowanie klatek to bardzo przydatne funkcje, które pozwalają uzyskać znacznie lepszą płynność rozgrywki. Nie są to oczywiście rozwiązania idealne i bezbłędne, niemniej pozwalają w wielu sytuacjach zwiększyć komfort rozgrywki, szczególnie jeśli nasz komputer nie radzi sobie w normalnych warunkach z osiągnięciem pożądanej płynności.
Na rynku istnieje już trochę rozwiązań tego typu. Myślę, że najpopularniejszymi z nich są te od AMD i NVIDIA. Nazwy FSR oraz DLSS są kojarzone chyba przez większość graczy komputerowych.
Pierwsza z wymienionych firm ogłosiła właśnie najnowszą wersję swojego rozwiązania w postaci FSR 3.1. Dla niewtajemniczonych dodam, że FSR w wersji 3.0 wprowadziło właśnie technikę generowania klatek. We wcześniejszych wersjach gracze mogli korzystać jedynie ze skalowania rozdzielczości.
Nadchodzi FSR 3.1. Co wniesie aktualizacja?
Teraz, na GDC 2024, AMD ogłasza wersję 3.1. Ta ma oferować mniejszy efekt ghostingu, czy zmniejszenie efektu migotania obiektów. Doczekamy się również oddzielenia techniki skalowania od generowania klatek, dzięki czemu będziemy mogli skorzystać z dodatkowych ramek przy wykorzystaniu np. DLSS 2.
Firma chwali się również implementacją technologii FSR 3 w kolejnych grach. AMD pisze, że technika jest obecna w różnych tytułach. Wśród tych już korzystających z funkcji Czerwonych znajdziemy m.in. Call of Duty Modern Warfare 3, The Talos Principle II, Like a Dragon: Infinite Wealth czy The Last of Us™ Part I. Do tego grona mają wejść m.in. Dragon’s Dogma II, Dying Light 2 Stay Human, Cyberpunk 2077, Frostpunk 2, a także Ghost of Tsushima Director’s Cut.
Więcej szczegółów znajdziemy pod wskazanym adresem internetowym.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.