>

Rower elektryczny od Porsche to świetny jednoślad. Szkoda, że dla wybrańców

Porsche to nie tylko samochody – to także elektryczne rowery z wysokiej półki, o czym przekonuje najnowsza premiera w postaci drugiej generacji modelu Cross Performance EXC. Niestety – cena zwala z nóg, czego można było się spodziewać.

Nowy, elektryczny rower od Porsche to kontynuacja ciepło przyjętego modelu Cross Performance EXC z 2023 r. Druga generacja to również elektryczny góral z wysokiej półki, na którego wyposażenie trudno narzekać.

Porsche Cross Performance EXC 2ND GEN to jednoślad bazujący na ramie wykonanej w całości z karbonu. W centralnej jej części umieszczono silnik Shimano EP801 o momencie obrotowym 85 Nm.

fot. Porsche

Rozmiar baterii zależy z kolei od rozmiaru ramy – jeśli zdecydujemy się na najmniejszy wariant, możemy liczyć na ogniwo 504 Wh. W przypadku większych wersji jest to już bateria 603 Wh. To ma przełożyć się na ok. 100 km jazdy na jednym ładowaniu w trybie w Eco, z kolei ładowanie do 80% pojemności ma potrwać ok. 2,5 godziny.

Pełne zawieszenie to oczywistość

Ten góral oczywiście posiada pełne zawieszenie – widelec Fox 34 Float Performance ze skokiem 120 mm, a także damper Fox Float DPS. Napęd bazuje na 12-rzędowej kasecie Shimano z przerzutką Shimano XT – ponadto możemy liczyć na hydrauliczne hamulce Magura MT Trail.

fot. Porsche

Ogumienie? Oczywiście z wysokiej półki – mowa bowiem o oponach Continental Cross King. Całość uzupełnia funkcjonalny wyświetlacz Shimano SC-EM800 z wszystkimi najważniejszymi informacjami na temat jazdy.

Cena? Pierwsze rowery mają trafić do klientów pod koniec lipca, ale za ten model trzeba będzie słono zapłacić. Porsche Design wyceniło ten jednoślad na kwotę 14 200 euro – to przekłada się na ok. 61 tysięcy złotych. To więc zabawa tylko dla wymagających bogaczy.

Zobacz również:

źródło

Amadeusz Cyganek