Fazua to producent silników elektrycznych, który ze swoimi jednostkami dociera do coraz szerszej gamy producentów. Najnowsza aktualizacja popularnych silników – Ride 50 oraz 60 – może sprawić, że ich możliwości przyciągną nowych amatorów e-bike.
Fazua to marka, która zdecydowanie nie jest w czołówce, jeśli chodzi o producentów silników do rowerów elektrycznych – przynajmniej w naszym kraju. Rywalizacja jest zacięta – mamy przecież jednostki od Bosch, Bafang, Ananda, Yamaha czy Brose – ale firma robi wszystko, by przekonać do siebie nieprzekonanych.
Jednym z elementów, który może zachęcić do kupna roweru elektrycznego z silnikiem od Fazua, jest regularne aktualizowanie możliwości tych jednostek. Najnowsza aktualizacja właśnie została udostępniona przez producenta i przynosi szereg istotnych zmian w kontekście najpopularniejszych silników – Fazua Ride 50 i 60.
Aktualizacja tych silników jest stosunkowo prosta – wystarczy pobrać oprogramowanie Fazua Toolbox na swój komputer, a następnie podłączyć peceta do roweru za pośrednictwem portu USB. Sam proces aktualizacji jest już w pełni zautomatyzowany i nie wymaga zbyt dużej wiedzy ze strony posiadacza roweru.
W przypadku jednośladów z silnikiem Fazua Ride 60, nowa aktualizacja przynosi m.in. znacznie lepsze zarządzanie energią zgromadzoną w baterii. Tyczy się to zwłaszcza stanu, w którym rower jest uruchomiony, ale nim nie jedziemy. To powinno pozwolić na pokonanie większej liczby kilometrów na jednym ładowaniu. Dodatkowo możemy także liczyć na bardziej płynną zmianę biegów.
Większe zmiany dotyczą modelu Fazua Ride 50. W tym wypadku aktualizacja odblokowuje funkcję Boost, która ma na celu wspomaganie rowerzysty podczas ruszania. W tym celu musimy nacisnąć specjalny przycisk na panelu roweru przez zaledwie dwie sekundy, by wykrzesać dodatkową moc w peaku na poziomie 350W, wykorzystywaną podczas początkowego pedałowania lub też wspinania się na większe wzniesienia.
Dodatkowo możemy także liczyć na znacznie bardziej płynne pedałowanie. Dzięki zmniejszeniu przesunięcia fazowego momentu obrotowego o 75% uruchamianie asysty ze strony silnika elektrycznego jest praktycznie niewyczuwalne, choć zużywa nieco więcej energii niż dotychczas.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.