Już wkrótce do sprzedaży trafi najnowszy, elektryczny rower cargo marki Decathlon. Model Decathlon BTwin F900E jest w stanie przewieźć nawet trójkę dzieci w pojemnym, frontowym koszu.
Elektryczne rowery cargo to coraz bardziej popularna alternatywa transportowa dla rodzin mieszkających w miastach. Pozwalają one nie tylko na przewożenie sporych towarów, ale także m.in. transport dzieci do szkół i przedszkoli. Jedną z takich premierowych propozycji ma dla nas sieć Decathlon.
Potężna przestrzeń ładunkowa – nawet trójka dzieci na pokładzie
Do sprzedaży (początkowo na terenie Francji) trafia właśnie zapowiedziany pod koniec ubiegłego roku model Decathlon BTwin F900E. To sprzęt, który pozwoli nam na przewiezienie ciężaru na poziomie aż 184 kg – to oznacza możliwość przewiezienia nawet trójki dzieci w przestrzeni ładownej umieszczonej na froncie jednośladu.
Jej pojemność to aż 200 litrów – na wyposażeniu znajdziemy ławeczkę z oparciem, a istnieje także możliwość montażu drugiego siedziska dla jednego dziecka. Całość jest odpowiednio chroniona przed deszczem oraz wiatrem i zawiera otwory wentylacyjne. Nie brak także pasów bezpieczeństwa, a całość można łatwo demontować, pozostawiając wolny bagażnik.
Mocny, centralny silnik to solidna jednostka
Pod względem specyfikacji technicznej rower jest napędzany centralnym silnikiem Brose 36 Volt o momencie obrotowym wynoszącym 90 Nm. Bateria o pojemności 60 Wh od Samsunga ma natomiast zapewnić nam od 50 do 80 km na jednym ładowaniu na płaskim terenie. Co ciekawe, w rowerze znajdziemy specjalny schowek umożliwiający transport dodatkowego ogniwa, które możemy podmienuić w każdej chwili.
Cieszy fakt, że przednia część roweru została wyposażona w amortyzowany widelec o skoku 50 mm. Napęd bazuje na planetarnej, 5-stopniowej piaście Shimano Nexus, z kolei bezpieczne hamowanie zapewni zestaw hydraulicznych, 4-tłoczkowych hamulców tarczowych Tektro z tarczami o średnicy 180 mm oraz grubości 2,3 mm.
Uwagę w przypadku tego modelu zwraca także zastosowanie różnych rozmiarów kół, co akurat jest standardem w przypadku rowerów cargo. Z tyłu znajdziemy 20-calowe koło, z kolei z przodu – 26″. Opony zostały z kolei pokryte odpowiednim bieżnikiem, tak by zminimalizować ryzyko przebicia.
Rower posiada także funkcjonalny, kolorowy ekran LCD, a także możliwość geolokalizacji jednośladu za pomocą modułów 4G i GPS, a także aplikacji Decathlon Geocover. A cena? Za Decathlon BTwin F900E trzeba zapłacić we Francji 4999 euro. To powinno przełożyć się w Polsce na kwotę w okolicach 21-22 tysięcy złotych.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.