>

Te niepozorne rowery elektryczne to sprzęty z pełnym zawieszeniem i napędem od Pinion

Podczas targów Eurobike 2024 we Frankfurcie marka Riese & Müller zaprezentowała nowe, flagowe rowery elektryczne. Modele Delite5 oraz Homage5 zostały wyposażone w pełne zawieszenie, a także jednostkę napędową od Pinion ze zintegrowaną skrzynią biegów.

Riese & Müller to marka, która kojarzy się głównie z drogimi, ale świetnie wyposażonymi rowerami elektrycznymi. Wystarczy tylko rzut oka na oferty polskich sklepów z rowerami by dojść do wniosku, że kupno jednośladu tego producenta w cenie poniżej 20 tysięcy złotych jest misją bardzo trudną. O 10 tysiącach nawet nie wspominam.

fot. Riese & Muller

To flagowe rowery tego producenta. Ciekawy napęd na pokładzie

Nie inaczej będzie w przypadku nowych rowerów – Delite5 oraz Homage5 – zaprezentowanych na Eurobike 2024 we Frankfurcie. To sprzęty z wyższej półki, wyglądające jak klasyczne rowery trekkingowe. Ich możliwości są jednak zdecydowanie większe dzięki podzespołom od topowych producentów.

Na pokładzie obydwu jednośladów znajdziemy premierową jednostkę napędową od Pinion – E-Drive MGU. W jej skład wchodzi elektryczny silnik o momencie obrotowym 85 Nm, a także 12-stopniowa przekładnia z asystą pedałowania na poziomie nawet 600%. Aktualnie biegi są zmieniane za pośrednictwem dźwigni umieszczonych na kierownicy, ale już wkrótce – za pomocą stosownej aktualizacji – będzie się to odbywać w pełni automatycznie.

fot. Riese & Muller

Całość jest uzupełniana przez karbonowy pasek, przez co będzie to praktycznie bezobsługowa jednostka. Wystarczy jedynie pamiętać o wymianie oleju co 10 tysięcy kilometrów. Niewielkich zmian w porównaniu do poprzednich generacji doczekała się także geometria obydwu jednośladów – mają one teraz pozwolić na rozwinięcie nieco wyższych prędkości.

Ciekawostką jest obecność pełnego zawieszenia – centralny blok oprócz jednostki napędowej skrywa damper Fox Float Rhythm o skoku 45 mm, połączony z wahaczem tylnego koła. Z przodu zaś znajdziemy widelec Fox AWL o skoku 120 mm. Ciekawostką jest także obecność efektownie wyglądającego bagażnika na tylnym kole.

fot. Riese & Muller

Jazdę usprawnią hydrauliczne hamulce TRP z czterema tłoczkami o średnicy 203 mm, z kolei bateria zintegrowana z ramą ma pojemność aż 800 Wh, co powinno wystarczyć na długą przejażdżkę. W podstawowym wariancie znajdziemy także wyświetlacz o przekątnej 1,3″, ale możemy także skorzystać z opcji 3,5-calowego ekranu oraz uchwytu na smartfon.

Cena oczywiście jest kosmiczna

Nowe rowery elektryczne od Riese & Müller to więc naprawdę kapitalnie wyposażone sprzęty, na których premierę jeszcze trochę poczekamy. Ich debiut ma odbyć się w czwartym kwartale, a cena startowa będzie oczywiście bardzo wysoka. Zarówno za Homage5, jak i Delite5 trzeba będzie zapłacić co najmniej 8399 euro, czyli ok. 36 tysięcy złotych.

źródło

Amadeusz Cyganek

Komentarze

  • Riese & Müller To rowery Jedynie na Niemiecki rynek my mamy Croos daleko mu podpatrzeć i zrobić lepszy tańszy rower Bo ktoś się może obrazi. Do czego zmierzają Polscy przedsiebiorcy? Producenci Firm samochodowych nie mamy Chiny wchodzą na ten rynek To zaczynają podatkami regulować by się nieoplacslo.A każdy wie że wszystkie podzespoły są produkowane Gdzie??!!