>
Kategorie: Newsy

Elektryczne auta i rowery stanieją?! LG zapowiada ambitny rozwój baterii

Od lat mówi się, że głównym problemem aut elektrycznych są baterie. Z jednej strony są łatwopalne, a z drugiej drogie i trudne w eksploatacji. LG wprowadza nową technologię, która może obniżyć koszty baterii o nawet 30%, co oczywiście przełoży się na niższą cenę końcową produktu.

Rząd od dawna stara się finansować auta elektryczne, które są coraz częściej widziane na drogach. Pojawiają się informacje na temat finansowania rowerów, co zdecydowanie może zachęcić wiele osób do zakupu.

Nowa technologia LG! Wprowadzenie na rynek zaplanowano w 2028 roku

LG planuje konkurować z markami takimi jak Tesla i chińskie firmy, które dominują w tym segmencie rynku. Nowa innowacja opiera się na technologii suchej powłoki, rozwijanej w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na baterie tańsze i przede wszystkim przyjaźniejsze dla środowiska.

fot. Tesla

Obecnie firmy takie jak Tesla czy Samsung SDI również skupiają się na wspomnianej technologii. Wiele firm nadal korzysta z mokrego i energochłonnego procesu produkcji elektrod katodowych i anodowych, które są kluczowymi elementami akumulatorów do samochodów elektrycznych.

Co ciekawe, firma LG korzysta z technologii suchej powłoki od już 10 lat, co daje im znaczne doświadczenie i potencjał, aby osiągnąć wyznaczone cele. Dodatkowo jedna z podfirm LG rozpoczęła budowę fabryki katod w Clarksville, stanie Tennessee, która będzie miała zdolność produkcyjną na poziomie 60 000 ton rocznie.

Produkcja jest trudniejsza, niż się wydaje

Już w 2020 roku Tesla podkreślała znaczenie potencjału wykorzystania suchych elektrod, jednak skoncentrowali się głównie na metodzie dla części anodowej baterii, a nie dla katody (elektrody wykorzystywane podczas produkcji).

Obecnie powszechnie stosowana technika na mokro polega na rozpuszczaniu chemikaliów, które następnie wymagają suszenia w piecach, gdzie temperatura może sięgać nawet 200 stopni Celsjusza.

Jest coraz więcej samochodów elektrycznych na świecie. / fot. Tong Patong / Bigstock

W przeciwieństwie do procesu na sucho ten nie wymaga wykorzystania przede wszystkim pieców, ani stosowania rozpuszczalników. Haczykiem jednak jest sama produkcja, która jest o wiele trudniejsza, ponieważ wykorzystywane są w obróbce materiały stosowane w katodach.

Produkcja z wykorzystaniem nowej technologii od LG ma rozpocząć się na pełną skalę w 2028 roku. Szacunki wskazują, że koszty produkcji zostaną obniżone o 17% – 30%. Nie da się ukryć, że takie obniżenie kosztów wpłynie na cenę samych baterii, która obecnie spadła do kwietnia o 44% do 53 USD za kilowatogodzinę.

Źródło

Michał Zacharski