Acer wystawiła na targach Eurobike 2024 bardzo solidną reprezentację rowerów elektrycznych. Oprócz bardzo ciekawie prezentujących się składaków, firma zamierza wprowadzić do sprzedaży także klasycznie wyglądające, miejskie e-bike’i.
Dość niespodziewanie jednym z większych wystawców na targach Eurobike 2024 we Frankfurcie był Acer – marka, która bardziej kojarzy się miłośnikom laptopów, komputerów czy sprzętu gamingowego, aniżeli rowerów. Okazuje się jednak, że plany tajwańskiego koncernu w tym aspekcie są znacznie szerzej zakrojone, niż wydawało się wielu miłośnikom e-bike’ów.
Na naszych łamach pisaliśmy już dla Was o bogatej ofercie Acera w kwestii niewielkich, elektrycznych składaków. Oprócz składanych rowerów elektrycznych firma ma jednak także coś dla osób, które szukają prostych, elegancko prezentujących się jednośladów ze wspomaganiem sprawdzających się w miejskiej rzeczywistości.
Nie tylko składaki – Acer to także klasyczne rowery elektryczne
To rowery bazujące na kołach o średnicy 28 i 29 cali. Pierwszym z nich jest Acer eUrban R – to jednoślad bazujący na zamkniętej, aluminiowej ramie, ze zintegrowaną baterią o pojemności 504 Wh. W kwestii napędu możemy liczyć na osprzęt Shimano Altus z 9-stopniową kasetą, a silnik umieszczony z tyłu ma moment obrotowy wynoszący 40 Nm.
Rower wyposażono także w hamulce tarczowe Shimano – z przodu tarcza ma średnicę 180 mm, z kolei z tyłu 160 mm. Nieco niżej sytuowany będzie model Acer eUrban R-2S. W tym wypadku możemy liczyć na zauważalnie mniejszą baterię o pojemności 360 Wh, a także 7-stopniowy wolnobieg od Shimano.
Proste i w sam raz do miasta
Kolejną propozycję jest Acer eCity M-30. To już sprzęt osadzony na ramie z obniżonym przekrokiem, który wyposażono w solidny silnik – to centralna jednostka od Ananda o momencie obrotowym 70 Nm. Napęd bazuje na 7-rzędowym osprzęcie od Shimano – ten producent odpowiada także za hydrauliczne hamulce tarczowe.
Bateria o pojemności 450 Wh nie pozwoli nam na wielkie szaleństwa – możemy bowiem liczyć na maksymalnie 70 km jazdy na jednym ładowaniu. Tańszą alternatywą jest Acer eCity-R – w tym wypadku znajdziemy tylny silnik o momencie obrotowym 40 Nm, ale za to z nieco większą baterią (504 Wh). Napęd to klasyczna, 7-stopniowa grupa Shimano Altus, a dodatkowo mamy hydrauliczne hamulce tarczowe Tektro.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.