>

Oto ciekawy, elektryczny rower crossowy. Mocny silnik Yamaha na pokładzie

Liv – marka rowerów należąca do grupy Giant – wprowadziła do swojej oferty ciekawie prezentujący się model crossowego roweru elektrycznego. Liv Amiti E+ jest dostępny w dwóch wariantach i bazuje na solidnym silniku marki Yamaha.

Liv to marka, która jest znacznie mniej znana od spółki-matki, czyli Giant. W jej ofercie znajdziemy jednak kilka naprawdę ciekawych modeli wyposażonych w elektryczne wspomaganie. Waszej uwadze poddajemy dziś jeden z takich sprzętów, który zdecydowanie sprawdzi się wśród osób szukających jednośladu do zróżnicowanego terenu.

Elegancki cross z baterią na długie kilometry

Liv Amiti E+ to elektryczny cross dostępny w czterech rozmiarach ramy – od XS do L, przeznaczony jest więc dla osób o wzroście od 150 do 184 cm. To konstrukcja z nieco obniżonym przekrokiem, dająca komfort wsiadania i oferująca bardzo wygodną sylwetkę podczas dłuższych przejazdów.

fot. Liv

A te mogą być naprawdę solidne – bateria o pojemności 625 Wh ma zapewnić zasięg na poziomie nawet 180 km na jednym ładowaniu. Możliwe jest także zastosowanie dodatkowego akumulatora o pojemności 250 Wh, co wydłuży jazdę o kolejne kilkadziesiąt kilometrów. To więc naprawdę solidny wynik.

Na pokładzie mamy także sprawdzony silnik Yamaha SyncDrive Sport2 o momencie obrotowym 75 Nm, z kolei amortyzację zapewni widelec SR Suntour XCM34 LO o skoku 100 mm. Na obręcze założono zaś opony Giant Crosscut Gravel 2 o rozmiarze 700x57c. Reszta zaś zmienia się w kwestii wybranego wariantu roweru.

fot. Liv

Dwie wersje roweru – różnice w cenie niewielkie

Nieco tańszy jest model Liv Amiti E+ 2. To konstrukcja bazująca na grupie osprzętu od Shimano z 9-rzędową kasetą, manetką Shimano Altus i tylną przerzutką Shimano Alivio. Mamy tutaj także hydrauliczne hamulce tarczowe Tektro o średnicy 180 mm. Cena tego modelu została ustalona na 15 599 złotych.

Nieco droższy jest model Liv Amiti E+ 1. W przypadku tego modelu mamy napęd bazujący na osprzęcie Shimano Deore LinkGlide z 10-rzędową kasetą, a także tylną przerzutką i manetką z tej samej serii. Oprócz tego możemy liczyć na hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano BR-MT200 o średnicy 180 mm. Za ten model zapłacimy 16 999 złotych.

źródło

Amadeusz Cyganek

Komentarze