>

To nowy, elektryczny rower od Kross. MTB z pełnym zawieszeniem!

Oferta polskiego producenta rowerów – marki Kross – wzbogaciła się właśnie o nowy, bardzo ciekawy jednoślad ze wspomaganiem elektrycznym. Grist Boost 1.0 to jeden z najlepiej wyposażonych rowerów tej marki, oferujący pełne zawieszenie i centralny silnik.

Kross to marka, która w naszym kraju od lat cieszy się zasłużoną estymą. Wiele osób kojarzy jednak tego producenta głównie z tańszych, mniej zaawansowanych modeli, także z napędem elektrycznym. Kłam tej tezie zadaje jednak najnowsza propozycja z segmentu rowerów elektrycznych.

To jeden z najciekawszych e-MTB „made in Poland”

Kross Grist Boost 1.0 to bowiem jedna z najciekawszych propozycji rodzimego producenta, która zadowoli miłośników sensownie zaprojektowanych rowerów e-MTB. Mamy tutaj bowiem do czynienia z pełnym zawieszeniem, co w przypadku jednośladów elektrycznych od Krossa jest jednak rzadką praktyką.

fot. Kross

Producent postawił na osprzęt marki SR Suntour – z przodu znajdziemy widelec o skoku 140 mm, z kolei z tyłu mamy damper SR Suntour Edge 2CR 190×51 mm. Nie brak także teleskopowej sztycy podsiodłowej, więc wygoda jazdy zdecydowanie powinna być zapewniona. W tej kwestii raczej nie będziemy mogli na nic narzekać.

Mocny silnik i solidny napęd na pokładzie

Jednostką napędową tego modelu jest centralnie umiejscowiony silnik Bafang M510. To model o naprawdę dobrych parametrach, jeden z mocniejszych w portfolio chińskiego producenta – moment obrotowy wynosi tutaj aż 95 Nm, więc przyspieszenia i mocy na wymagających podjazdach z pewnością nie zabraknie.

fot. Kross

Bardzo solidnie prezentuje się także bateria – ogniwo o pojemności 730 Wh powinno zagwarantować naprawdę dobry zasięg na jednym ładowaniu. W kwestii napędu możemy natomiast liczyć na grupę osprzęt Shimano Cues z 10-rzędową kasetą. Kross postarał się także o odpowiedni zestaw hamulców – do dyspozycji otrzymujemy hydrauliczne tarczówki od Shimano o średnicy 203 mm z przodu i 180 mm z tyłu.

Całość osadzono na 29-calowych obręczach, na których umieszczono opony WTB Trail Boss o przekroju 2,4″. A cena? Ta oczywiście jest stosunkowo wysoka, jak na rowery elektryczne od Kross – za model Grist Boost 1.0 trzeba zapłacić 15 999 złotych. Trzeba jednak przyznać, że wyposażenie wygląda bardzo solidnie.

źródło

Amadeusz Cyganek