>

To rewolucyjne oświetlenie rowerowe. Bezpieczeństwo w nocy (i nie tylko) na całego

Niemiecka firma Busch & Müller zaprezentowała kapitalnie zapowiadające się adaptacyjne oświetlenie rowerowe Briq-XL. To rozwiązanie, które dostosowuje wiązkę światła do naszej pozycji i trajektorii jazdy, a także chroni przed oślepieniem innych rowerzystów.

Każdy, kto porusza się na rowerze – niezależnie, czy mowa o klasycznych, czy też elektrycznym modelu – doskonale wie, że bez solidnego oświetlenia ani rusz. Wie to także niemiecka firma Busch & Müller, która zaprezentowała bardzo innowacyjne frontowe oświetlenie, zaprojektowane głównie pod kątem rowerów elektrycznych.

Oświetlenie adaptacyjne z wysokiej półki? Teraz dla rowerów elektrycznych

Briq-XL to bowiem lampka oferująca system tzw. oświetlenia adaptacyjnego. Oznacza to, że – w stylu znanym z samochodów – jest ona w stanie doświetlić miejsca, w które się kierujemy. Specjalna technologia umożliwia skierowanie wiązki światła w kierunku naszej jazdy, bazując na pochyle roweru czy skrętach kierownicy.

Co ważne, wiązka światła jest dostosowywana zarówno w ujęciu horyzontalnym, jak i wertykalnym. To rozwiązanie pomoże nam utrzymać odpowiedni tor jazdy po zmroku i rzecz jasna zwiększy nasze bezpieczeństwo na drodze. To jednak nie jedyna zaleta tego oświetlenia.

Ciekawostką jest także obecność zautomatyzowanego systemu, który pozwala na regulację stopnia intensywności oświetlenia. To rozwiązanie zapobiega ewentualnemu oślepieniu rowerzysty lub kierowcy poruszającego się z naprzeciwka. To ważne, bo maksymalna moc wyjściowa źródła światła to aż 150 luksów.

Schemat działania oświetlenia adaptacyjnego / fot. Busch und Müller

Dostosujesz je do własnych potrzeb

Oświetlenie możemy dostosowywać do naszych potrzeb za pomocą specjalnej, dedykowanej aplikacji mobilnej. Wśród dostępnych opcji mamy chociażby specjalne tryby do jazdy po mieście, szosie lub w terenie, które możemy swobodnie zmieniać. Wybór trybu jest natomiast możliwy za pomocą specjalnego przełącznika przymocowanego do kierownicy.

Odpowiedni poziom doświetlenia i – co za tym idzie – także bezpieczeństwa za kierownicą roweru jednak swoje kosztuje. Busch & Müller Briq-XL to zestaw, za który trzeba zapłacić aż 450 euro, czyli ok. 1930 złotych. To horrendalna cena, ale dla osób często poruszających się zmroku może być to rozwiązanie trafione w dziesiątkę.

źródło

Amadeusz Cyganek

Komentarze

  • No to się do komentowania specjaliści zlecieli, którzy nie odróżniają luxa od lumena...

  • Cha, cha, cha... gdyby dołożyli do tych 150 lx jeszcze z 1000 luxów w tej cenie to, ustawiam się w kolejce do zakupu.

  • Aż 150lux? No tak bo samochody tylko ok 700-1000 na reflektor B&M mają fajne rozwiązania ale mimo fajnej wiązki też w innych modelach mogą się schować z nawet niezbyt wyszukanymi soczewkowym i z długimi i krótkimi które w sumie mogą dać maksymalnie 1700lux wtedy 150lux to po prostu za mało żeby pewnie jechać rowerem szybciej niż jakieś 12-15km/u. Mniej niż 400 to nieśmieszny żart nawet jak jest odpowiednia wiązka.

    I za takie absolutne minimum z fajną wiązka płacić taką kasę to sztuka dla sztuki