>

Solidny elektryczny rower Kross w nowej wersji. Amatorzy jazdy w terenie będą zadowoleni

Do oferty marki Kross trafił właśnie kolejny rower elektryczny z tegorocznej kolekcji. Tym razem to nowa odsłona prezentowanego kilka dni temu jednośladu z pełnym zawieszeniem i solidnym, centralnym silnikiem.

Oferta marki Kross związana z rowerami elektrycznymi cały czas ulega poszerzeniu. Kilka dni temu prezentowaliśmy Wam jeden z najciekawszych modeli tego polskiego producenta – elektryczny MTB Kross Grist Boost 1.0, wyposażony m.in. w pełne zawieszenie. Ten model trafia do sprzedaży także w innym, ciekawym wariancie.

fot. Kross

SUV, który może się podobać

Rasowy e-MTB został bowiem przerobiony na elektryczny jednoślad typu SUV. Model Grist Boost SUV 1.0 to sprzęt, w którym dokonało się kilka zasadniczych zmian. Przede wszystkim mowa tutaj o niewielkim obniżeniu ramy, co przejawia się w niższej pozycji górnej rury. Dodatkowo jednoślad został także wyposażony w tylny bagażnik.

Uwagę zwraca także obecność kompletu błotników – wszystko po to, by jazda po ścieżkach w nieco mniej wymagającym stylu, niż MTB, była po prostu wygodna. Bo zastosowane w tym modelu podzespoły zdecydowanie powinny pozwolić na pokonywanie solidnych podjazdów i prowadzenie dłuższych wypadów za miasto.

fot. Kross

Bateria wystarczy na długie podróże

Specyfikacja techniczna roweru jest bowiem bliźniaczo podobna do wspomnianego modelu Kross Grist Boost 1.0. Na pokładzie mamy więc umieszczony centralnie silnik Bafang M510, rozwijający moment obrotowy na poziomie 95 Nm. Do dyspozycji otrzymujemy także baterię o pojemności 730 Wh, co w przypadku trybu Eco powinno pozwolić na przejechanie naprawdę sporego dystansu, być może przekraczającego 100 km.

Napęd bazuje na osprzęcie Shimano Cues z 10-rzędową kasetą, a uwagę zwraca także obecność hydraulicznych hamulców Shimano MT420 z tarczami o średnicy aż 203 mm. Warto także pamiętać o wspomnianym już pełnym zawieszeniu od SR Suntour – widelcu o skoku 130 mm oraz damperze 190×45 mm.

fot. Kross

Kross Grist Boost SUV 1.0 to jednoślad, który jest nieco droższy od wariantu e-MTB, na którym bazuje. Producent wycenił ten model na kwotę 16 999 złotych, a więc o 1000 złotych więcej od modelu Grist Boost 1.0. Jeśli szukacie elektrycznego jednośladu do wygodnej jazdy na dłuższe trasy, to nową propozycję od Kross zdecydowanie warto rozważyć.

źródło

Amadeusz Cyganek

Komentarze