Amerykański producent rowerów – Ride1Up – zaprezentował właśnie kolejną generację popularnego, elektrycznego gravela Roadster V3. Uwagę zwraca możliwość wybrania napędu bazującego na karbonowym pasku, choć reszta także oferuje bardzo solidne parametry.
Do niedawna gravele były rowerami praktycznie niereprezentowanymi w segmencie jednośladów elektrycznych. Ta sytuacja jednak zaczyna się zmieniać, a tego typu modele ma w swojej ofercie praktycznie każdy szanujący się producent. Jednym z nich jest amerykańska marka Ride1Up.
Model Ride1Up Roadster to jeden z najbardziej rozpoznawalnych „elektryków” tego producenta, który właśnie pojawia się na rynku w już trzeciej odsłonie. To naprawdę lekka konstrukcja – Roadster V3 waży bowiem zaledwie 17,7 kg. To zasługa kilku kluczowych komponentów.
Mowa tutaj chociażby o baterii o pojemności 10 Ah, która nie pozwoli na zbyt wielkie szaleństwa – maksymalny zasięg to 65 km, ale możliwe jest jego zwiększenie dzięki zastosowaniu dodatkowej baterii w miejscu przeznaczonym na bidon. Wówczas zyskujemy nawet 70% więcej jazdy na jednym ładowaniu.
Rower napędzany jest silnikiem Mivice o maksymalnej mocy 500W z momentem obrotowym wynoszącym 50 Nm. Dodatkowo mamy tutaj czujnik momentu, który pozwoli na odpowiednie dopasowanie pracy silnika do pedałowania. Całość jest wzbogacona o niewielki wyświetlacz, który pozwala na dostęp do poszczególnych trybów wspomagania.
Rower trafia na rynek w dwóch wersjach, jeśli chodzi o napęd. Pierwszy z nich bazuje na grupie Shimano Deore z klasycznym łańcuchem i 10-rzędową kasetą. Drugi zaś to propozycja bazująca na karbonowym pasku, która pozwoli nam zapomnieć o konieczności serwisowania na dłuższy czas.
Do tego mamy tutaj hydrauliczne hamulce tarczowe z dwoma tłoczkami, zestaw błotników i kompletne oświetlenie LED zintegrowane z ramą. Całość osadzono na 29-calowych oponach Schwalbe G-One RS o przekroju 2 cali. Cena? Producent oszacował ją na kwotę 1295 dolarów, czyli ok. 5000 złotych netto.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.